Arctic Frontiers iniativtaker til norsk delegasjon til Murmansk

News   •   Dec 02, 2015 09:53 CET

General Manager for Arctic Frontiers Ole Øvretveit og Gøril Johansen, UD's utsending til Arctic Frontiers, er initiativtaker til og arrangør av en norsk delegasjon til Murmansk. De øvrige deltakerne i delegasjonen var Cecilie Myrseth, Fylkesrådsleder Troms, Bente Knudsen Helland, Avdelingsleder, Internasjonal avdeling Troms fylke, Sveinung Eikeland, Viserektor UiT, Norges Arktiske Universitet, Kristin Høiby Leder Russlandsprogrammet i Norges Forskningsråd og Ståle Sveinungsen Kystverket, Leder Vardø Trafikksentral.

I løpet av oppholdet i Murmansk har delegasjonen deltatt på et Team Norway møte på Generalkonsulatet samt et miniseminar initiert av Arctic Frontiers. Seminaret ble åpnet av konsul Ole Andreas Lindeman. På miniseminaret var det i tillegg til innlegg fra den norske delegasjonen, presentasjoner fra Deputy Governor Aleksey Tyukavin, Minister of Economic Development, Elena Tikhonova, Rector Andrey Sergeev Murmansk Arctic University, Director PINRO Konstantin Drevetnyak, Director Murmansk Marine Biological Institute,Vladimir Masloboev, Scientific Secretary Kola Science Centre Dr. Nadezhda Kassatkina and Head of International Activity of the Murmansk branch of Russian Geographical Society, Sergey Goncharov. I etterkant av seminaret arrangerte Arctic Frontiers mottakelse i samarbeid med Generalkonsulatet i Murmansk.

Comments (0)