NYHET: Humorakevitten Julestemning

Pressemelding   •   nov 07, 2019 08:30 CET

Alle kan nok kjenne seg igjen i at når julen nærmere seg starter jakten på den berømte julestemningen. Med sin nye humorakevitt, Julestemning Akevitt, har Arcus latt seg inspirere av nettopp dette.

- Illustrasjonene på flasken skal gjenspeile de hektiske dagene vi snart går i møte før juleroen senker seg kvelden før kvelden, og jeg håper at denne artige forpakning kan skape riktig god julestemning rundt bordet, forteller kategorisjef i Arcus Romain Jourdan, og legger smilende til at det også har gjemt seg en mandel ett sted på flasken som kan være vanskelig å finne.

Julestemning Akevitt er en helt ny norsk, fatmodnet akevitt, som skiller seg ut fra de tradisjonelle juleakevittene.

- Da vi skulle lage denne akevitten ønsket vi å lage en litt annerledes og mild juleakevitt med litt alternative julekrydder. Alternative i den forstand at vi gjerne ikke bruker de julekrydderne vi har brukt i Julestemning Akevitt i de tradisjonelle akevittene. Men, når det er sagt så er smaksretningen veldig i tråd med julens smaker, vi har nemlig latt oss inspirere av den klassiske appelsinkalenderen, og bl.a. brukt nellik og appelsin. Julestemning Akevitt er også rundet av med sjokolade og portvin, forteller produktutvikler i Arcus Morten Paulsen.

- Jeg tror folk kommer til å sette pris på denne, da gjerne også de som syns de tradisjonelle akevittene kan være litt for kraftige i smaken. Julestemning Akevitt er en mild og god akevitt med en bløt smak med innslag av deilige julekrydder. Passer godt til tradisjonell julemat men, kan også som sagt nytes alene eller med en øl, legger han til.

Nå i butikk

Julestemning Akevitt er nå tilgjengelig i utvalgte Vinmonopolbutikker og på Vinmonopolets nettsider (bestillingsutvalget). Det er kun produsert et lite parti på 7.000 flasker av denne særegne akevitten, og koster 299,90 kr.

Kommentarer (0)

Kommentar