Arom-dekor Kemi AB kjøper 70% av aksjene i finske AdChemicals OY.

Arom-dekor Kemi AB kjøper 70% av aksjene i finske AdChemicals OY.

AdChemicals reise fortsetter nå sammen med de svenske eierne Arom-dekor Kemi AB, som 20181122 kjøpt 70% av aksjene i AdChemicals OY. AdChemicals OY har nylig kjøpt en industrieiendom i Kouvola og konstruksjonen av en AdBlue®-produksjon pågår for fullt og kommer til å være i drift ved årsskiftet 2018/2019. I forbindelse med Arom-dekors oppkjøp kommer AdChemicals (i løpet av Q1 2019) til å bytte navn til Arom-dekor Kemi OY.

- Danius Pupinis har på kort tid etablert AdChemicals i Finland og har skrevet avtale med det finske oljeselskapet Teboil, AdChemicals første store kunde i Finland. AdChemicals kommer f.o.m 20190101 til å levere AdBlue® til Teboil. Vi er glade og stolte over å sammen med Danius og de andre medarbeiderne fortsette å utvikle selskapet og posisjonen til selskapet i det finske markedet, sier Christian Lundell, Arom-dekor Kemi AB.

Sammen med Arom-dekor Kemi skal vi nå bygge opp det finske markedet, sier Denius Pupinis som har jobbet hos Achema i Litauen. Achema er en ledende produsent av nitrogengjødsel og kjemiske produkter i Litauen og Baltikum. Årene hos Achema medfører at Danius har lang og stor/gedigen erfaring i bransjen, både når det gjelder AdBlue®-produksjon og øvrige kjemiske produkter.

Emner

Arom-dekor er en av Norges ledende totalleverandør av AdBlue® , NOx reduserende middel, og andre kjøretøykjemikalier til den Nordiske transportsektoren. Ved å kontrollere hele prosessen fra produksjon til forpakning og levering kan vi ved alle punkter garantere en jevn og høy kvalitet. Vi tilbyr også utvalgte kjemikalier til industrien og forbruker markedet.

Pressekontakt Market Communication Manager Marketing and kommuniction +46 706 36 40 34

Relatert innhold

Arom-dekor er en av Norges ledende totalleverandør av AdBlue® og andre kjøretøykjemikalier til den Nordiske transportsektoren. Ved å kontrollere hele prosessen fra produksjon til forpakning og levering kan vi ved alle punkter garantere en jevn og høy kvalitet. Vi tilbyr også utvalgte kjemikalier til industrien og forbruker markedet.

Arom-dekor Kemi AS
Fjellvegen 10