ASICS og IFF har inngått en 4 årig samarbeidsavtale

Pressemelding   •   feb 14, 2011 08:15 CET

ASICS og det internasjonale Innebandy forbundet (IFF) har signert en 4 årig sponsor avtale, dette gjør  ASICS til offisiell partner frem til 31 Desember 2014.

Kontrakten ble signert Søndag 6 Februar på ISPO messen i Munchen.

- The sport of floorball is a fresh face on the sports market with an enthusiastic and youthful group of fans and participants. Floorball is still growing fast in countries like Sweden, Finland, Czech Republic & Switzerland and has great potential in many other countries like Germany, Norway and Canada. This makes Floorball an attractive partner for Asics, Timo Lepistö, Asics Sales Manager, explains.

Målet med samarbeidsavtalen er at IFF og ASICS skal jobbe sammen om å utvikle både sporten Innebandy og ASICS produkter, i tillegg til å gjøre dette tilgjengelig for flere mennesker.

ASICS vil bli Offisiell IFF Innebandy tekstil leverandør og eksklusiv leverandør av utstyr til dommerne.  ASICS har merke eksklusivitet ved alle IFF aktiviteter og vil ha eksponering inklusiv IFF hoved events:  IFF’ VM for herrer og damer.

Asics nye top modeler for Innebandy lanserses høsten 2011

Høsten 2011 vil ASICS introdusere den første Innebandy kolleksjonen noensinne for men og kvinner. Disse produktene, GEL-Cyber Speed og GEL-Cyber Zorro, er spesielt utviklet og konstruert for sporten Innebandy. Innebandy kolleksjonen er testet av noen av verdens beste spillere og ASICS ambassadører inkludert Magnus Svensson (Sweden), Esa Jussila (Finland), Mikael Järvi (Finland) og Milan Fridrich (Czech Republic).

- The agreement with ASICS elevates the quality of the IFF service output in relation to our Events to a new level, with the especially for Floorball designed referee outfits and the floorball related footwear GEL-Cyber, says IFF President, Mr. Tomas Eriksson.

- Together with ASICS, IFF seeks to find new ways to spread knowledge and promote the sport of Floorball into new markets and additionally try to find new ways to work together with a apparel sponsor. We believe that we together can increase the visibility of the sport and give ASICS incremental presence in the sports market, through the young and dynamic rapidly growing Floorball community, IFF secretary general, Mr. John Liljelund, expresses.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Mr. John Liljelund, IFF secretary general, +358 400529030

Mr. Timo Lepistö, Asics, +358 505903255

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com