NY TIGHTS FRA ASICS GIR EN MER EFFEKTIV LØPETEKNIKK

ASICS Finish Advantage Tight har dobbel muskelstøtte* for å gi mer kraft hele veien til mål

Forskere fra ASICS Institute of Sport Science har utviklet en innovasjon som gir en mer effektiv løpestil – ASICS Finish Advantage Tight. Den nye tightsen har mer enn fordoblet muskelstøtte. Det gir løpere en mer effektiv kroppsholdning og høyt tempo helt til mål. ASICS Finish Advantage Tight finnes i dame- og herremodell.

ASICS Finish Advantage Tight er utviklet med stor nøyaktighet og avansert teknologi for å gi ekstra støtte og redusere tretthet i muskelgruppene som bidrar til å opprettholde en effektiv kroppsholdning.

Viktige egenskaper:
CORE-BELTE: Gir riktig posisjonering av bekkenet, slik at løpestilen blir mer effektiv.

KNESTABILITET: Gir medial og lateral støtte for å rette ut og reduserer belastningen på kneet.

STØTTE FOR LÅRMUSKULATUR Øker kneekstensjonen, og bevarer knevinkelen.

STØTTE FOR LEGGMUSKULATUR Forebygger utmattelse og smerter i leggen.

En fusjon av forskning og ingeniørkunst* ASICS forskning på hvordan kroppen påvirkes når den blir sliten over avstand og tid, viste at løperne presterte bedre når de hadde en god kroppsholdning. Ved hjelp av biometriske tester klarte forskerne også å kartlegge muskelgruppene i lår, bekken, legg og kne som har størst negativ innvirkning på løpsprestasjonen. For å gi ekstra støtte på flere steder langs hele benet samtidig, tok ASICS i bruk Viscomagic**, et spesielt tilpasset materiale som ble finjustert, slik at det kunne tøyes uten sømmer og gi en kraftig forsterkning uten å gi avkall på smidighet eller komfort.

ASICS Finish Advantage Tight er resultatet av forskning og ingeniørkunst og hever løperes prestasjoner kraftig sammenlignet med vanlige løpetights. Med dobbelt så mye støtte*** kan løpere nå opprettholde en effektiv kroppsholdning og et høyt tempo over lengre tid.

“ASICS har vært ledende på utvikling av løpesko i nesten 60 år og vet at det er detaljene som teller. Med ASICS Finish Advantage Tight viser vi hvordan denne kunnskapen kan brukes for å utvikle plagg som øker prestasjonene. Tightsen er bare ett av flere nye produkter og tjenester som er basert på denne avanserte teknologien fra ASICS Institute of Sport Science, og som våre kunder kommer til å ha nytte av”, sier Yoshikuni Takamoto fraFutures Team, Product Development Department, Global Apparel and Equipment Division i ASICS Corporation.

ASICS Finish Advantage Tight i dame- og herremodell lanseres på nøkkelmarkeder globalt og veiledende pris blir 1200NOK.

Mer informasjon om ASICS Finish Advantage Tight finnes på: asics.com.

Delta og følg diskusjonen på Instagram, Facebook og Twitter: #ASICS #FinishAdvantage

*All produktforskning og -utvikling ble gjennomført ved ASICS Institute of Sport Science i Kobe i Japan, basert på de innledende funnene gjort av et team med forskere fra ASICS Institute of Sport Science i Kobe og ortopedisk institutt ved Nara University of Education.

** Viscomagic er utviklet av SEIREN

*** Kvantitative forskningsresultater sammenlignet med vanlige løpetights, målt ved ASICS Institute of Sport Science

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS