Den nye oppvaskmaskinen i Classic-serien er vinner av reddot designpris for 2011

Pressemelding  •  16-05-2011 12:00 CEST

Vi er glade for å kunne fortelle at våre nye ASKO Classic oppvaskmaskiner har vunnet den prestisjefylte designprisen red dot for 2011. Oppvaskmaskinene virket svært overbevisende på den sakkyndige juryen og mottok “red dot”-kvalitetsseglet for sin høye designkvalitet. Red dot-designprisen er en av de mest respekterte internasjonale produktkonkurransene. Våre prisbelønte oppvaskmaskiner har en stilren skandinavisk design, en bevisst tanke bak hver eneste detalj og en naturlig forbindelse mellom form og funksjonalitet.

Skandinaviske design på sitt aller beste

Våre red dot-premierte oppvaskmaskiner ASKO D5424 XL, D5434 XL/XXL og D5454 XL/XXL kombinerer form og funksjonalitet på en optimal måte. “En intelligent design har gjort det mulig å fjerne det tradisjonelle panelet i plast og integrere grensesnittet direkte i stålfronten,” forteller Tobias Strålman, designsjef i ASKO. Den minimalistiske fronten fremhever grensesnittet ettersom dette er det viktigste kontaktpunktet mellom bruker og maskin. Det runde brukergrensesnittet er like enkelt som det ser ut som: det venstre hjulet er for programinnstillinger, det høyre for tidsstyring. Dette gir enheten et rent, men samtidig humanistisk preg – i et forsøk på å utviske grensene mellom maskinvare og programvare. “Vi er ekstra fornøyde med å få prisen for disse produktene siden vi føler at de både symboliserer og samler alle våre skandinaviske kjerneverdier innen design på en optimal måte,” fortsetter Strålman.

Verdens største og mest anerkjente designkonkurranse

Red dot-historien går helt tilbake til 1955, og designkonkurransen er nå verdens største og mest anerkjente. I år sendte designere og bedrifter fra 60 land inn alt i alt 4433 produkter til red dot-konkurransen for produktdesign. Ekspertjuryen gransker de innsendte bidragene nøye. Designkvaliteten spiller en avgjørende rolle, men også genuine og nye kreative løsninger blir høyt verdsatt. Disse kriteriene er ikke bare mål på god design, men også på markedspotensialet. Red dot-prisen bærer bud om at vinnerne er blant de beste i designbransjen på verdensbasis.

Asko Appliances AB
ASKO produserer miljøvennlige apparater for kjøkken og vaskerom med fokus på design, holdbarhet og funksjonalitet. ASKO hvitevarer kombinerer en moderne minimalisme og kvalitet som er typisk for skandinavisk design med respekt for miljøet. I over 60 år, har ASKO oppvaskmaskiner og ASKO vaskemaskiner hjulpet mennesker over hele verden til å lage mat, vaske og ta vare på familie og miljø.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom