Pressemelding -

Norges eneste vaskemaskin som er anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund og Svanemerket

ASKO lanserer høsten 2010 en helt ny generasjon med vaskemaskiner, vår W68842 er eneste vaskemaskin i verden som er anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund (NAAF) og den i tillegg Svanemerket.

Vaskemaskinen har tre nye spesielt utviklede allergiprogram, en forbedret skyllemulighet og et unikt program for å rengjøre vasketrommelen. Alt for å gjøre livet enklere for mennesker som er plaget av astma og/eller allergi. Allergiprogrammet gjenoppvarmer blant annet vannet i hovedvasken på under fem minutter for effektivt å ta bort alle uønskede bakterier.

Rengjøringsprogrammet for trommelen er så effektivt at skyllevannet i trommelen er like klart som vannet i krana. Den nye trommelen fjerner også eventuelle steiner og grus i vasken. ASKO W68842 har en forbedret skylle mulighet og ekstra programmet Super Rinse, som er spesielt utviklet for mennesker med ømfintlig hud. Her skylles klærne opptil syv ganger for effektivt å fjerne alle vaske- og skyllemiddel rester.

Active Drum™ er spesielt utviklet for å redusere slitasjen på klærne. Den er med andre ord skånsom både mot deg og klærne dine.

Active Drum™ sin konstruksjon skaper bedre balanse i trommelen ved høy sentrifugehastighet, noe som øker maskinens levetid. Den nye trommelen har et volum på 60 liter, dette gjør det mulig å vaske opp til åtte kilo. Den store kapasiteten medfører at man ikke trenger å vaske så ofte og får dermed mindre energi- og vannforbruk. ASKOs nye vaskemaskin W68842 er anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund, den er også Svanemerket og oppfyller deres svært strenge krav.

-       Vi i ASKO har tradisjon for å være først når det gjelder utvikling av miljøvennlige produkter, og nå er vi verdens eneste produsent av vaskemaskiner som bidrar til å forenkle hverdagen for mennesker som er plaget av astma- og allergi, noe vi er stolte av sier Øistein Bovolden, Produkt- og markedssjef i ASKO Norge.

-       Vi i NAAF har lenge anbefalt flere typer uparfymerte tøyvaskemidler. Det er ekstra hyggelig at vi nå også kan anbefale en vaskemaskin som sikrer en optimal tøyvask for våre grupper. Og som vi pleier å si: Det som er bra for våre grupper, er bra for alle sier Geir Endregard, generalsekretær i Norges Astma- og Allergiforbund

Den nye vaskemaskinen ASKO W68842 som er godkjent av Norges Astma- og Allergiforbund og i tillegg Svanemerket er allerede tilgjengelig i butikkene og til en veil. pris på kr 10 899,-

For mer informasjon kontakt:

Produkt- og markedssjef Øistein Bovolden, Asko Hvitevarer AS

Tlf 90 18 53 93

E-mail: oistein.bovolden@asko.com

Ragnhild Døhlen, Kommunikasjonsrådgiver, Lynx Porter Novelli

Tlf 23 13 14 92

E-mail: ragnhild@lynx.no

• asko
  • svanemerket
  • vaskemaskiner
  • allergi

ASKO produserer miljøvennlige apparater for kjøkken og vaskerom med fokus på design, holdbarhet og funksjonalitet. ASKO hvitevarer kombinerer en moderne minimalisme og kvalitet som er typisk for skandinavisk design med respekt for miljøet. I over 60 år, har ASKO oppvaskmaskiner og ASKO vaskemaskiner hjulpet mennesker over hele verden til å lage mat, vaske og ta vare på familie og miljø.

Pressekontakt Project Manager Marketing +45 36 36 04 25