Ateles effektiviserer Agrias e-handelssystem

Agria, som er størst innen dyreforsikring i Sverige, har tatt Ateles til hjelp for å forbedre sitt klubb- og e-handelssystem. Nettbutikken har tidligere blitt brukt i Sverige og Norge, men nå skal også medlemmene i Danmark få muligheten.
- Det er mye mer effektivt å handle nå. Tidigere la vi inn alle bestillingene manuelt, sier Tove Fasth, prosjektleder hos Agria Breeders Club.

I dag er rundt 7 000 svenske og 700 norske oppdrettere medlemmer i Agria Breeders Club. Medlemmene finner viktig informasjon og inspirasjon og kan utveksle erfaringer med hundeoppdrettere via nettsiden. Agrias oppdretterklubb tilbyr også medlemmene en rekke fordeler tilpasset oppdrettere. De får poeng for alle valper de forsikrer gjennom Agria. Med poengene kan de handle alt fra utstillingstelt og hundebur til førstehjelpspakker på nettsiden. - Det å handle via Agrias nettside er ikke nytt, med før kunne man ikke gjøre det i sanntid. Det var en person som hadde som sin viktigste arbeidsoppgave å legge bestillingene inn på Gordins nettbutikkside manuelt. Nå skjer alt automatisk og i sanntid, sier Tove Fasth.

I konkurransen med andre forsikringsselskaper har medlemskap i Breeders Club blitt et salgsargument. At Agria valgte Ateles som partner var en selvfølge. - Hele vår Agriashop er koblet til nettbutikken til Gordin. Gordin har flere ganger benyttet seg av Ateles e-handelsløsning. Derfor var det en selvfølge at vi skulle velge dem som leverandør for dette prosjektet, sier Tove Fasth. Det gikk raskt å innføre systemet, og det har fungert smertefritt i etterkant, sier Tove Fasth.

Nå kan man også betale med kort på nettsiden. Dersom antall poeng ikke er nok for å kjøpe for eksempel et utstillingstelt, så kan medlemmene betale mellomlegget via bankkort. - Vi er også svært glade over de prosjektene vi har gjennomført hos Agria i Sverige og Norge. Vi er likeledes glade for at vi fortsatt får tillit til å innføre samme system i Danmark. Agria er et sterkt varemerke og en viktig kunde for oss, sier Mats Lundström, adm.dir. hos Ateles.

Mer informasjon
Tove Fasth, prosjektleder hos Agria Breeders Club, +46 73 96 421 21, tove.fasth@agria.se

Mats Lundström, adm.dir. Ateles, +46 709 57 53 24, mats.lundstrom@ateles.se

Ateles utvikler forretningsdrivende e-handelsløsninger til selskaper som vil gjøre netthandel lønnsomt. Vi kan ta et helhetsgrep om hele utviklingen av en kunde-, samarbeids- eller leverandørsportal og tar alltid utgangspunkt i internasjonalt anerkjente standardplattformer. Vi er overbevist om at smart e-handel gir stabil fremgang. Vi finnes i Sverige og Norge og leverer løsninger i mange land. Les mer på www.ateles.se.

Om Agria
Agria dyreforsikring er Länsförsäkringars spesialistselskap for dyre- og landbruksforsikringer. Vi har forsikringer for hester, hunder, katter, andre smådyr, landbruksdyr og avlinger. Vår forretningsidé er å skape trygghet for dyr og mennesker. I tillegg til å tilby fleksible forsikringer, samarbeider vi med flere dyreorganisasjoner og bidrar til veterinærmedisinsk forskning.

• agria
  • portal