Ateles lanserar ny strategitjeneste - eCommerce Audit

I dag lanserer Ateles Consulting den nye tjenesten eCommerce Audit. Dette kommer til å bli en del av Ateles strategitilbud som allerede inneholder tjenestene eCommerce Study og eCommerce Ready.

Ateles eCommerce Audit er et verktøy som brukes i arbeidet med å analysere, identifisere og prioritere forbedringspotensialer for netthandelssider. For at en netthandel skal nå opp til de høye kravene som stilles må den være i konstant endring. Det ligger mye arbeid å identifisere hva som skal forbedres, hvordan forbedringer skal utformes og i hvilken rekkefølge man skal prioritere resultatene. Med Ateles eCommerce Audit gjennomføres en grundig analyse fra et uavhengig perspektiv, resultatet er organisert i ti områder som gir i et oversiktlig bilde av styrker, svakheter og ikke minst forbedringspotensialet.

Jonni Harrius, Head of Business Development på Ateles, har vært ansvarlig for å utvikle det nye verktøyet.

- Med vår eCommerce Audit får vi ett nytt verktøy som raskt hjelper oss å se hva som må forbedres i våre kunders netthandel samtidig som våre kunder får et strukturert og tydelig bilde av utviklingspotensialet. Researcharbeidet blir mere effektivt og resultatet gir et omfattende underlag for å bedømme hvordan videre arbeidet skal prioriteres for å forbedre netthandelen.

Ellos er en aktør som har testet verktøyet i utviklingsstadiet og sier:

- Etter at Ateles gjennomførte en eCommerce Audit på vår netthandel fikk vi bekreftet hvilke områder vi bør prioritere i forbedringsarbeidet. Med rapporten som underlag kan vi nå begynne arbeidet med å forbedre de konkrete områdene som løftes frem i analysen og enklere prioritere de utviklingsområder som er i størst behov av forbedring, sier Sanna Lindström, E-shop and Web Plan Manager, Ellos

For mer informasjon om den nye tjenesten kontakt Jonni Harrius, jonni.harrius@ateles.se

Her kan du lese mere om Ateles strategitjenester

• Data, telekom, IT

• strategi
  • netthandel
  • e-handel

Ateles utvikler skreddersydde løsninger for e-handel og omnichannel til store og mellomstore bedrifter innen både B2C og B2B segmentet. Basert på markedsledende plattformsleverandører leverer Ateles en spesialtilpasset, innovativ og brukervennlig e-handelsløsning utifra virksomheters unike behov. Ateles ble startet i 2001 og arbeider mot det nordiske markedet med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping.

Ateles arbeider med kunder som Gresvig Retail Group AS, Marine Harvest, Glava, FKRA og Veso Apotek.

Les mer på www.ateles.no