El-bil samarbeid med Avis

Pressemelding   •   feb 24, 2011 16:02 CET

Det skal bli enklere å leie el-bil hos Avis når de nå inngår et samarbeid med Norges ledende leverandør av el-biler.

- Denne samarbeidsavtalen med Moving City gir oss muligheten til å kunne tilby et enda bredere utvalg av miljøvennlig løsninger for våre kunder. Samtidig er denne avtalen med på å forsterke det arbeidet vi i Avis gjør knyttet til miljøstyring. Dette er starten på et langsiktig og godt forretningsmessig samarbeid, sier Anders Tveit Country Manager for Avis i Norge.

Avis er i dag ISO 14001 sertifiserte, noe som innebærer at Avis sitt miljøstyrings-system er blitt målt opp mot en standard for god miljøledelse og er i samsvar med den. Fordi sertifiseringen er utført av en uavhengig tredjepart, vet kundene at de kan stole på at Avis aktivt reduserer bedriftens, produktenes og tjenestenes miljøbelastninger til et minimum.

Moving City tilbyr effektive og miljøvennlige transport- og ladeløsninger, og har på kort tid opparbeidet seg mye erfaring innenfor leasing og drift av el-biler. Moving City er et innovatør- og pionerselskap som bidrar til å tilgjengeliggjøre el-biler i Norge. Selskapet har i dag 33 el-biler i daglig drift, og er en ledende aktør på å tilby el-biler til offentlige aktører og til bedriftsmarkedet i Norge.

- Vi er stolte av å være en pioner innen distribusjon, samtidig som det både er krevende og utfordrende å gå i front av denne utviklingen, sier Mads Pinnerød, daglig leder i Moving City som løser ulike transportbehov for kunder i Oslo, Trondheim, Tromsø, Harstad og Bodø.

- Med bakgrunn i at vi har bygd opp og drifter en av de største el-bil flåtene i Norge, så viser vi sterk gjennomføringsevne, god kapasitet samt et produkt og en tjeneste som etterspørres. Vi gleder oss til å kunne samarbeide med Avis i et spennende og et raskt voksende marked. En nasjonal og internasjonal ledende aktør som Avis, vil være en svært viktig samarbeidspartner for Moving City og den veksten selskapet planlegger fremover, sier Pinnerød.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Anders Tveit, country manager Avis

Mail: Anders.Tveit@livabil

Mads Pinnerød, daglig leder Moving City AS (www.movingcity.no)

Mail: mp@movingcity.no