Renere, sikrere og raskere: Norges mest moderne bilutleie

Renere, sikrere og raskere:
Norges mest moderne bilutleie

Avis Bilutleie på Flesland Flyplass utenfor Bergen er nå Norges mest moderne bilutleie. Med en ny kjempehall for både vasking og sikkerhetskontroll har det aldri vært renere, sikrere eller raskere å leie bil.

De nye hallene har kapasitet til å klargjøre fire nye biler til ny utleie samtidig ved at Avis bilutleie har delt hallen i én vaskedel og én kontrolldel.

– Med alt under ett tak blir klargjøringen av leiebilene både enklere og går raskere, sier distriktssjef for Avis i Bergen, Eli Wiers Løvås. – I tillegg utføres det omfattende sikkerhets- og skadekontroller på bilene, slik at kundene er helt trygge på at bilen de leier er i topp stand når de begynner å kjøre.

Renere og miljøvennlig
Bilene både vaskes utvendig og rengjøres innvendig for hånd/manuelt, noe som er mer miljøvennlig enn å vaske bilene i en maskin. Med nytt lysanlegg i hallen er det i tillegg nærmest umulig for vaskerne å overse den minste flekk.

Sikrere
Både skade- og sikkerhetskontroll gjennomføres i den andre delen av hallen. Lys, bremser, gir, motor, eksosanlegg, pedaler og karosseri sjekkes og testes. Blir det funnet større feil og mangler fraktes bilene til sitt merkeverksted.

I tillegg er alt av utstyr de ansatte trenger til vasking og kontroll festet i tromler i taket og veggene i hallen.

– Ingenting står i veien under klargjøringen, og de ansatte unngår dermed å skade seg selv, andre eller bilene, sier Wiers Løvås.

Ingen ventetid
Ved at det klargjøres fire biler samtidig har Avis rene og sikre biler tilgjengelig til enhver tid. Dermed får kundene utlevert leiebilene sine med én gang de har fått bestilt i skranken.

– Med 30 parkeringsplasser og den raske klargjøringen kan vi leie ut flere biler oftere enn tidligere. Ingen som ønsker å leie bil på Flesland skal måtte vente hvis de leier hos oss, sier Wiers Løvås.

Hvis spørsmål, ta kontakt med
Distriktssjef Vestlandet: Eli Wiers Løvås, tlf: 91 34 69 35 eller
Salg- og markedsdirektør Tonje Fossum , tlf.: 928 99 729