Venterommet ved Trondheim S er pusset opp

Nyhet   •   aug 10, 2015 11:57 CEST

Både salgsleder i NSB, Karianne Hauklien og stasjonsdriftsansvarlig i Jernbaneverket, Odd Olsen registrerer at det har kommet mange positive tilbakemeldinger fra brukerne som er fornøyde.

- De reisende savner fortsatt internett på stasjonen, men alt i alt fungerer ting som de skal, forteller eiendomssjef Jan Lutterloh i ROM Eiendom.

De tre ventesonene som er laget fungerer også bra. - I starten var det litt folk i den rolige sonen med hvilestolene, men etter at det ble tatt grep med etablering en ny barløsning mot vinduene ble dette også et effektivt areal med plass til mange. Jobbsonen mot kanalen er veldig populær, så her er det masse folk, avslutter en fornøyd Lutterloh.

Fakta:

• Det er HUS arkitekter AS som har koordinert prosjektet videre på vegne av Jernbaneverket og ROM Eiendom
  • Kostnad ca. MNOK 1,2 (50 prosent fordeling mellom Jernbaneverket og ROM Eiendom)

Tiltak:

• Maling av tak
  • Gulv er slipt/bonet
  • Nytt stasjonsskilt
  • Nye venteromsmøbler og benker
  • Generell opprydding i plakater, bokser, planter, roll-ups og stativ
  • Venterommet er inndelt i tre soner: «ventesone», «rolig sone» på platå mot sporene og «jobbsone»

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.