ROM Eiendom AS har inngått leieavtale med Nasjonalt Folkehelseinstitutt

Pressemelding   •   aug 31, 2015 13:39 CEST

ROM Eiendom har signert leieavtale med Nasjonalt Folkehelseinstitutt i Zander Kaaes gate 7 ved Bergen stasjon. Avtalen innebærer leie av i overkant av 2.200 kvm for til sammen ca. 100 ansatte. Nybygget ligger ved byens mest sentrale kollektivknutepunkt. Nybygget vil bli klassifisert som BREEAM-NOR Very Good, har passivhus-standard og er et energiklasse A-bygg.

Øvrige leietakere i bygget vil være Konkurransetilsynet med ca. 100 ansatte, KLP med ca. 160 ansatte, og Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi med ca. 100 ansatte.

Nye arbeidsplasser og oppgradering rundt Bergen stasjon

Både det nye kontorbygget i Zander Kaaes gate 7 og konvertering av Jægergården til hotell vil bidra til en oppgradering av området. ROM Eiendom oppgraderer samtidig stasjonsbygningen for å gjøre stasjonen og området rundt mer attraktivt for reisende og byens befolkning, og for å fremheve bygningens kvaliteter.

Nybygget i Zander Kaaes gate 7 har en moderne arkitektur med stor vekt på energi og miljø gjennom riktige materialvalg og arealeffektive, fleksible og funksjonelle løsninger. Bygget vil få en tydelig identitet i bybildet samtidig som det er godt tilpasset de historiske omgivelsene. Det totale prosjektet er over syv etasjer og en underetasje.

– Vi er meget godt fornøyd med at så godt som hele nybygget nå er utleid. Etterspørselen etter sentrumsnære og miljøeffektive bygg ved kollektivknutepunkt er stor, sier Morten Austestad direktør for utvikling i ROM Eiendom.

Oslo, 31.08.2015

Kontaktperson:

Direktør utvikling i ROM Eiendom, Morten Austestad
Mobil: + 47 974 74 983
Epost: morten.austestad@romeiendom.no

Fakta:

Areal: 14.850 kvm over 7 etasjer

Arkitekt: Lund & Slaatto

Entreprenør: LAB

Ferdigstillelse: 2. kvartal 2016

Leietakere: KLP med ca. 160 ansatte (3.500 kvm), Konkurransetilsynet med ca. 100 ansatte (4.400 kvm), Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi med ca. 100 ansatte (2.600 kvm), Nasjonalt Folkehelseinstitutt med ca. 100 ansatte (2.200 kvm)

Miljø: BREEAM-NOR Very Good, Passivhus-standard, Klasse A-bygg