​ROM Eiendom AS og Skanska Norge AS signerte totalentreprisekontrakt om Trapphuset i Trondheim

Pressemelding   •   sep 05, 2014 12:57 CEST

Trinnløs adkomst fra Sjøgangen
Trapphuset skal ha fire etasjer på bakkeplan hvor plan 3 vil få direkte adkomst fra Sjøgangen. Over  jernbanesporet blir det to etasjer. I tillegg skal to trapper bygges fra  Sjøgangen til plattformene.

ROM som  knutepunktsutvikler
ROM eier, utvikler og forvalter store, sentrale områder i og ved kollektivknutepunkter i mange norske byer. Det anslås at flere millioner vil trafikkere knutepunktet Nye Trondheim S når det er ferdig utviklet.

Trondheim transformeres
– Bygging av nye arbeidsplasser, boliger, handel og service med nærhet til kollektivknutepunkt gir Trondheim mange gevinster som redusert bilbruk, attraktive arbeidsplasser med en sentral  plassering og økt tilgjengelighet til handel og service, forteller Petter Eiken, administrerende direktør i ROM Eiendom, som mener Trondheim er en av de mest spennende byene der det skjer store forandringer i sentrum og rundt stasjonen.

– Gjennom en vellykket samspillfase med prosjektutvikling har vi sammen med ROM Eiendom lagt grunnlaget for et virkelig spennende prosjekt på Trapphuset. Skanska er svært glad for å sammen med en så viktig kunde ha skapt et  bærekraftig og profilert prosjekt. Både tomt og beliggenhet er unike, men teknisk utfordrende. Vi får her benytte vår spesialkompetanse både på miljø/grønt og tekniske løsninger. Vi ser frem til å realisere et komplekst prosjekt med grønt fokus som vil videreutvikle og gi et løft for et av de mest sentrale områdene i Trondheim, sier Trond Krogstadmo, regiondirektør i Skanska  Bygg Trondheim.

Kontaktperson Rom Eiendom  AS:

Signe Horn, direktør for samfunnskontakt, mob. 92603520
epost signeh@romeiendom.no

Kontaktperson Skanska Norge  AS:

Trond Krogstadmo, regiondirektør Skanska Bygg Trondheim, mob 91515093
epost: trond.krogstadmo@skanska.no