BANK NORWEGIAN FORTSETTER VEKSTEN I TREDJE KVARTAL

Pressemelding   •   okt 29, 2010 10:49 CEST

Konsernresultatet etter skatt pr. 30. september 2010 ble 21,0 millioner kroner.

Konsernresultatet utgjorde 8,3 millioner kroner i 3. kvartal, mot 5,3 millioner kroner i 2. kvartal 2010. Resultatøkningen tilskrives utlånsvekst, kostnadskontroll og en forbedret kredittkvalitet. Netto utlån til kunder økte med 197 millioner kroner, mens innskudd økte med 281 millioner kroner i tredje kvartal.

Bank Norwegian tilbyr gebyrfrie innskuddskontoer med høy rente, kontokreditt, lån uten sikkerhet og ”Norwegian-kortet”, alt distribuert gjennom internett.

”Vi er svært fornøyd med resultatet, og det er tilfredsstillende å registrere at bidraget fra kredittkort-porteføljen utvikler seg i tråd med forventningene.”, sier administrerende direktør Erik Jensen i Bank Norwegian.

Bank Norwegian startet driften 19. november 2007. Banken har en kundemasse på 81.500 kunder, fordelt på 12.250 lånekunder, 33.800 innskuddskunder og 35.450 kredittkortkunder.

Administrerende direktør Erik Jensen; tlf nr 92634501

Eller

Finansdirektør Pål Svenkerud; tlf nr: 93403904

Delårsrapport for 3. kvartal 2010 er tilgjengelig på: