Rock mot kreft

Pressemelding   •   jan 20, 2016 10:10 CET

John Dee, Rock mot kreft – Oslo og Barnekreftforeningen = sant!

Rock mot kreft 2016 går av stabelen på John Dee 22 januar. Også i år gir Rock mot kreft – Oslo oppmerksomheten og overskuddet til Barnekreftforeningen. Det er bare å notere seg at dette ser ut til å bli tidenes viktigste Rock mot Kreft!

Kvelden styres av konferansier Espen Thoresen Hværsaagod, og med til sammen 28 musikere på scenen, er det en stor gjeng som inviterer til fest:

Ung Pike Forsvunnet

Jono El Grande

Phone Joan

Kristina Fagervold

DJ OleA

Rock mot kreft ble opprettet i 2007 og er fra 2014 en landsdekkende non-profit organisasjon. Rock mot kreft samler inn penger og gir oppmerksomhet til tiltak som jobber med kreftsaken, med et mål om å få mennesker i alle aldersgrupper til å oppsøke lege når symptomer på noe fysisk ukjent og ubehagelig skulle dukke opp. I tillegg er ønsket å gi gjestene en god musikkopplevelse og en morsom kveld ute.

rockmotkreft.no                                      Kontakt: Espen Freng 95727838/ espen@rockmotkreft.no

Barnekreftforeningen tilbyr hjelp til de som har barn og ungdom under behandling, og følger opp de som sliter med seneffekter og som opplever å miste sitt barn i kreft. I tillegg samarbeider foreningen med det barneonkologiske miljøet og bidrar med midler til forskning og utdanning av spesialisert helsepersonell.

- Vi er svært takknemlig overfor alle som stiller opp og støtter oss ved å samle inn midler og skape oppmerksomhet om barnekreftsaken. Vi er avhengige av gode støttespillere og frivillig innsats i vårt arbeid for å bekjempe barnekreft og bidrar til å spre håp og glede i en tøff livssituasjon, sier Marianne Gunnerud, hovedstyreleder i Barnekreftforeningen.

Hvert år får 180 barn en kreftdiagnose. 4 av 5 overlever kreftbehandlingen.

barnekreftforeningen.no               Kontakt: Anja Viuf 90760410/ anja.viuf@barnekreftforeningen.no

Dørene åpner: 20:00

Billett: 200,- 18 år leg

Barnekreftforeningen er en frivillig, landsdekkende organisasjon. Vi er en pådriver ovenfor myndigheter og sykehus for å bedre forholdene og rettighetene for kreftsyke barn og deres familier. Vi driver omfattende informasjonsvirksomhet om kreft hos barn ovenfor familier, barnehager, skoler og andre.