Bauer Media AS lanserer ny radiokanal

Pressemelding   •   feb 10, 2016 09:00 CET

Bauer Media startet 2016 med å lansere merkevaren KISS i Norge. En drøy måned etter KISS lanseringen er det tid for nummer to i rekken av nasjonale radiostasjoner under merkevaren KISS. Den 12 februar klokken 12 lanseres KISSTORY!

KISSTORY lanseres digitalt på det nasjonale DAB+ nettverket og via internett. KISSTORY er en forlengelse av merkevaren KISS med fokus på klassikere innenfor club og dance hits. Spesialshow, blandet med musikk fra artister som Jay-Z, Moby, Usher, TLC, Faithless, Eminem og Basement Jaxx. KISSTORY er med andre ord kanalen for deg som danset og digget deg gjennom musikklistene på 90 og tidlig 00 tallet.

Selv om KISSTORY lanseres som en egen radiostasjon, er det mest av alt en forlengelse av KISS universet. KISSTORY er også et eget radioshow på KISS alle hverdager.

- Endelig kommer en kanal som er ikke er bundet i forhold til sjanger og tempo. Her finner du rett og slett bare de beste låtene som får deg til å bevege på deg, sier musikksjef i Bauer Media, Sverre Vedal

Vi ser et stort potensiale i dette og for oss er det nesten overraskende at vi ikke har sett, eller hørt en lignende kanal på det norske markedet tidligere – dette blir gøy! Jeg tror Norge kommer til å elske lyden av KISSTORY! fortsetter Vedal.

Bauer Media vil med dette ha 5 kanaler i sin nasjonale portefølje. Radio Norge er det definitive flaggskipet med Radio Rock, Radio Soft, KISS og nå KISSTORY som sterke sjangerkanaler.

Ansvarlig redaktør, Lasse Kokvik kan avsløre at Bauer Media i løpet av året 2016 vil lansere flere kanaler som han mener vil gjøre Bauer godt skodd for 2017 hvor FM slukkingen starter.

- Vi kan gledelig konstatere at en stadig større andel av vår lytting kommer fra digitale plattformer og vi vil med denne og kommende kanallanseringer bidra til at det digitale radiotilbudet vil bli enda bedre enn tilbudet på FM i god tid før slukkingen starter.

Med KISSTORY vil 4 av 5 kanaler i vår kanalportefølje kun finnes digitalt via web, mobil eller DAB+. Som

eneste radiohus i Norge har vi kun hovedkanalen - Radio Norge - fortsatt liggende på FM, fortsetter Kokvik.

KISS universet består av ytterligere en radiostasjon, KISSFRESH. Denne er planlagt lansert senere i 2016.

KISSTORY erstatter The Voice som ikke er en del av den digitale strategien i Norge.

Ta kontakt med Ansvarlig Redaktør Lasse Kokvik for ytterligere kommentarer.