Bauer Media AS med flere kanalnyheter

Pressemelding   •   des 11, 2015 09:16 CET

1.Januar 2016 endres Radio 1 til KISS og blir med det en del av Bauer Medias mest populære merkevare.

KISS lanseres på det nasjonale DAB+ nettverket som nå dekker 92% av den norske befolkningen.

- Vi er utrolig stolte og ydmyke når vi nå skal lansere Bauer Medias mest suksessfulle merkevare i Norge. KISS startet som en undergrunns/pirat radio stasjon i England i1985. Det har nå vokst til å bli en stasjon som underholder flere Millennials enn noe annet Bauer Media merkevare og er derfor ekstremt innflytelsesrik på en målgruppe som er vanskelig å nå, sier programdirektør, Kristoffer Vangen

Oppdraget til KISS internasjonalt har alltid vært å dominere denne målgruppen. En målgruppe også kalt «The Now Generation». Dette er generasjonen som vil ha alt umiddelbart og de har bred tilgang til mobiltelefoner, tablets, TV og laptops som alle legger til rette for denne følelse av umiddelbarhet.

KISS sin ambisjon er å bli best i denne målgruppen, sier Vangen.

- Vi skal aldri stå stille med KISS, men følge de trender og bevegelser som til enhver tid gjelder for målgruppen.

KISS er en blanding av remiksede hits og over 30 timer med spesialshow på radioen, online, på mobil og i sosiale mediers tidslinjer. For lytterne vil Kiss oppleves veldig likt dagens Radio 1 med samme programflater, samme programledere og i stor grad samme musikk.

I kjølvannet av KISS, vil det utover 2016 komme ytterligere to radiostasjoner under Kiss brandet, nemlig KissFresh og Kisstory.