Nye stemmer rocker radioen

Pressemelding   •   sep 13, 2017 11:23 CEST

Komikerne Olav Svarstad Haugland, Halvor Johansson og nykommer Henrik Bjørnson vekker Norge med ekte rock i morgensendingen «Stå Opp med Radio Rock».

Rock på radio har blitt en større suksess enn radioselskapet Bauer hadde våget å håpe på. Nå ansetter de flere radio- og tv-profiler i håp om å nå enda flere lyttere når FM stenges.

De nye programlederne er skuespiller, sanger og artist André Jerman, komikerne Vidar Hodnekvam, Ole Soo og Henrik Bjørnson, samt rockejournalist Helle Stenkløv. Alle de nye stemmene blir å høre på lufta i løpet av september.

I følge helt nye tall fra TNS Kantar lytter over 100.000 til Radio Rock hver eneste dag. Kanalsjef Stian Eliassen er henrykt over tallene og håper de nye programlederne skal åpne ørene til flere for kvalitetsrock. –I Norge har Metallica, Foo Fighters, Nirvana og Green Day alltid hatt mange fans. Nå har sjangeren «ekte rock» også sin egen radiostasjon, sier Eliassen, som også har norske Kvelertak og Turbonegro på menyen.

Radio Rock ble startet av entusiaster i 2013 og hadde i begynnelsen bare en håndfull lyttere. I dag er situasjonen en helt annen, sier Eliassen, som håper på at slukking av FM-båndet skal gi Norge et skikkelig løft for ekte rock i Norge.

Radio Rock eies av Bauer Media, som også står bak radiokanalene Vinyl, Norsk Pop, Kiss, Soft, TOPP40 og Radio Norge.