For første gang i Norden: Produktivitetsguru David Allen holder seminar i Oslo!

Pressemelding   •   mai 08, 2014 08:00 CEST

Mannen bak Getting Things Done-metodikken, David Allen, kommer til Oslo 14. mai. For første gang i Norden skal han holde sitt berømte Making It All Work-seminar. Seminaret er basert på boken Hvordan få ting gjort som kom ut på Bazar Forlag i fjor vår. Det er 13 år siden amerikaneren skrev sin første bok om stressfaktorer, effektiv tidsbruk og evnen til å håndtere mange kompliserte oppgaver. Siden den gang har han solgt to millioner bøker, hvorav 14 000 i Norge.

David Allen er blitt omtalt som en av verdens mest innflytelsesrike tenkere innenfor området produktivitet, og hans Getting Things Done-metodikk benyttes i dag verden over. Allen har vært en toneangivende konsulent og fødselshjelper for organisasjoner som New York Life, Verdensbanken, Ford Foundation, L.L. Bean og den amerikanske marine. I tillegg arrangerer han workshops for ledere og organisasjoner rundt om i hele verden.

Kravene om økt produktivitet og innovasjon rammer de fleste yrkesutøvere i den globaliserte økonomien i dag.

- Etter smarttelefonens inntreden på jobben, er utallige kunnskapsarbeidere i en såkalt "Emergency Scanning Mode", uttalte David Allen til Aftenposten i fjor.

De sjekker alt i ett sett, under mottoet "herregud, hva går jeg glipp av nå?" De sjekker sine inndata uten å gjøre noe med dem, og oppnår i realiteten at de bare blir mer maktesløse og stressede.

For første gang i Norden er det nå mulig å møte David Allen for å lære å håndtere lignende stressfaktorer og for å bli mer produktiv.

Seminaret finner sted på Oslo Kongressenter på onsdag 14. mai fra kl 09:00 – 17:00.
Her finner du mer informasjon og påmeldingsmuligheter.

- Boken Hvordan få ting gjort! er en praktisk klargjøring av GTD-metodikken. Boken utdyper metodikken og kan godt leses av deg som ikke kjenner til GTD. For den øvede GTDer er boken en døråpner for en dypere forståelse. Anbefales varmt! Et must for dagens kunnskapsarbeidere!
Morten P Røvik, Norges eneste sertifiserte GTD instruktør og coach, produktivNorge AS