BDO øker i Rogaland: Kjøper 7 lokale virksomheter

Pressemelding   •   jan 16, 2017 22:29 CET

(Sandnes, 17. januar 2017) Revisjon- og rådgivningselskapet BDO AS satser tungt i Rogaland og har nylig gjennomført oppkjøp av 7 lokale regnskaps- og revisjonsvirksomheter. Etter oppkjøpene vil BDO være totalt 95 ansatte som dekker alle BDO sine tjenesteområder, fordelt på kontorer på Forus, Jæren og i Dalane.

Virksomhetene som nå blir del av BDO er Hå Regnskap AS, Økonomihuset Dalane AS, Egelandsdal Regnskap, Adant Moi AS, Eco Regnskap AS, Eger Regnskap AS og Berntsen Revisjon AS. Overtakelsene skjer formelt med virkning fra 1. januar 2017.

- Vi ser mange signaler som tyder på at bunnen nå er nådd og, vi vurderer markedet på Jæren og i Dalane som svært spennende. Det er et økende behov for våre tjenester, og vår ambisjon er å være den mest attraktive samarbeidspartneren innenfor våre tjenesteområder sier Stein Rhoar Juul, avdelingsleder for BDO i Rogaland.

BDO har den siste tiden vokst betydelig på Sør-Vestlandet gjennom blant annet etablering av egen juridisk avdeling og rådgivningsmiljø. Siste tilskudd er altså en tydelig satsing innenfor kjerneområdene regnskap og revisjon.

- Med oppkjøp av disse lokale kompetansemiljøene innehar vi nå solid kunnskap om lokale forhold og rammebetingelser, noe som er viktig for å kunne levere den beste kundeopplevelsen, sier Juul.

-Jeg kjenner godt de ulike miljøene som nå samles, både som konkurrenter og gjennom ulike samarbeidsprosjekter og gleder meg veldig til å ta fatt på dette arbeidet sammen med Stein Rhoar og resten av BDO, sier leder av BDOs virksomhet i Dalane, Arnfred Berntsen.

BDO har over 1 400 ansatte i Norge og leverer et bredt spekter av tjenester innen revisjon, regnskap, rådgivning og advokattjenester. Kundene spenner fra de minste til de aller største aktørene i både offentlig og privat sektor.

For mer informasjon, kontakt:

Stein Rhoar Juul
tlf. 40 40 30 05, srj@bdo.no

Arnfred Berntsen
Tlf. 41 23 41 33, arnfred.berntsen@bdo.no

BDO er et av landets ledende kompetansehus med et bredt spekter av tjenester innen revisjon, regnskap, skatt og avgift og rådgivning.

Kommentarer (0)