B&O PLAY presenterer den nye trådløse Beoplay H4: Gjenoppdag kjærligheten til musikken

Pressemelding   •   feb 09, 2017 09:00 CET

Den trådløse Beoplay H4 fås i Charcoal Grey og kan kjøpes for NOK 2 999.

B&O PLAY, København, 9. februar 2017 – B&O PLAY lanserte i dag Beoplay H4, en ny modell innen segmentet trådløse hodetelefoner, med et stilrent og moderne design av danske Jakob Wagner. Beoplay H4 er en lekker og minimalistisk hodetelefon i gode materialer som lammeskinn, flettet tekstil og aluminium. Designet har tydelige visuelle referanser til B&O PLAYs designarv, mens lyden er den anerkjente Bang & Olufsen Signature Sound, som gir en autentisk, ekte og kraftfull musikkopplevelse.

“Beoplay H4 startet som en spennende idé om å utvikle en ny, dynamisk modell, som skulle gi oss mulighet til å spre vår best-in-class-lyd, vårt håndverk og designspråk ut til et atskillig bredere publikum,” forteller Global Head of Marketing Jens Jermiin fra B&O PLAY, og fortsetter:

“Musikk er en kunstform som utforsker lydrommet. Den skal berøre og fremkalle følelser. Hvis man har vokst opp i den digitale tidsalderen hvor hi-fi ble erstattet av små ørepropper til smarttelefonene, er det lett å glemme hvor særpreget og flott et klaver kan lyde, hvordan perkusjonen kan slå gnister og hvor melodisk bassen kan være. Beoplay H4 har et lekkert og kraftfullt design som får deg til å gjenoppdage kjærligheten til musikken.”

Harmoni og minimalisme

Beoplay H4 har tydelige røtter i B&O PLAYs designarv og er designet med et klart mål: Å definere en ny modell for musikkelskere med sans for ikonisk enkelhet. Et harmonisk og minimalistisk uttrykk med få visuelle elementer og konsekvent fokus på det aller viktigste, gjør Beoplay H4 til noe helt spesielt.

“Den grunnleggende filosofien til B&O PLAY er å levere autentisk lyd – å forstå hver del separat for å optimere og forenkle både form og funksjon. Da blir musikken en autentisk opplevelse som appellerer til alle våre sanser. Vår store utfordring var at det skulle komme til uttrykk i hver eneste lille detalj”, sier Jakob Wagner.

Godt materialvalg: mykt lammeskinn, aluminium og flettet tekstil

Beoplay H4 leveres med øreputer og hodebøyle kledt i mykt lammeskinn. På innsiden av øreputene finner du minneskum som tilpasser seg ørets form og kurver. Dermed sitter alltid øreputene godt og tett. Øreputene isolerer mot støy utenfra (passiv lydisolering) slik at du kan konsentrere deg om musikken. Den kan heller ikke høres av andre rundt deg.

Skivene på ørekoppene er fremstilt av aluminium som er stemplet, polert og anodisert, mens logoen på platen er lasergravert i en matchende farge. Kablene til hodetelefonene er kledt i flettet tekstil og er – som en smart detalj – synlige ved overgangen mellom ørekoppen og hodebøylen. Gliderene er laget av rustfritt, børstet PVD-belagt stål, noe som betyr at de får et både slankt og robust design.

Enkelt brukergrensesnitt

Beoplay H4 leveres med et enkelt og intuitivt brukergrensesnitt med tre knapper, en mikro-USB-kontakt og en 3,5 mm plugg som diskret integreres i det robuste, men samtidig lekre materialet i kabinettet på hodetelefonene. Brukergrensesnittet er designet til å være så brukervennlig og enkelt som overhodet mulig. Trykk på knappen i midten for å besvare/avslutte et anrop eller starte eller sette musikken på pause. Trykk på øverste eller nederste knapp for å regulere lydstyrken og for å skifte spor. Trykk samtidig på øverste og nederste knapp for å koble hodetelefonene til Bluetooth.

Beoplay H4 kan spille musikk trådløst helt opptil 19 timer etter kun 2,5 timers lading. Dersom Beoplay H4 skulle gå tom for strøm, kan du enkelt koble til den medfølgende minijack-kabelen for å fortsette å høre på musikken.

Juster lydprofilen med Beoplay-appen

Beoplay H4 er kompatibel med Beoplay-appen for Android, iPhone og Apple Watch, noe som gir deg en rekke muligheter til å tilpasse lyden til din personlige smak:

• Bang & Olufsens lydingeniører har utviklet fire forskjellige lydprofiler spesifikt for Beoplay H4: Commute, Clear, Workout og Podcast.
  • Med den intuitive B&O PLAY ToneTouch kan brukerne selv justere tone og lydbilde. Brukergrensesnittet gjør det mulig for brukerne å prøve ut ulike lydinnstillinger og finne den som passer best til enhver situasjon. Når lyden er ferdig innstilt, lagrer Beoplay H4 innstillingene inntil lyden stilles inn på nytt.
  • Når appen er koblet til Beoplay H4, er det enkelt å overvåke hodetelefonenes batteristatus.
  • Brukerne kan styre musikken (spille av, stoppe midlertidig, spole fremover og bakover) og kan tilpasse hver enkelt hodetelefon i appen ved å angi en spesifikk farge og et spesifikt navn.
  • Ved å koble Beoplay H4 til Beoplay-appen, kan brukerne også motta programvareoppdateringer via Internett.

Priser og tilgjengelighet

Beoplay H4 lanseres i Charcoal Grey og kan kjøpes til veiledende utsalgspris kr 2 999. Ladekabel og lydkabel medfølger. Beoplay H4 blir tilgjengelig i Bang & Olufsen-butikkene på www.beoplay.com/h4 og hos utvalgte tredjepartsforhandlere fra 9. februar 2017.

SOSIALE MEDIER:

#beoplayh4

#h4unfiltered

OPPLYSNINGER OG KONTAKT:

Les mer om B&O PLAY på: www.beoplay.com

Last ned høyoppløselige bilder på: www.flickr.com/beoplay

Besøk oss på Facebook: /beoplay

Besøk oss på Instagram: @beoplay

B&O PLAY er verdens ledende livsstils- og audiomerkevare for unge kreative profesjonelle. Selskapet ble stiftet i 2012 som et søsterselskap av Bang & Olufsen og er forankret i selskapets 90-årige erfaring innen design, håndverk og produktinnovasjon . Vi produserer ikke bare hodetelefoner, vi designer ikke bare høyttalere, og vi arbeider ikke bare med underholdningselektronikk. Vi skaper opplevelser som gir gåsehud. Besøk oss på www.beoplay.com