Honda introduserer de første produktene i sin nye serie av batteridrevne, trådløse hagemaskinprodukter, med 56 V DC batteriteknologi

Pressemelding   •   jan 20, 2016 09:00 CET

• Honda lanserer de første produktene i sin nye serie av batteridrevne, trådløse hagemaskinprodukter.
  • Hekksaks, gresstrimmer og løvblåser vil være tilgjengelig for salg hos Honda Fagforhandlere fra sesongstart 2016.
  • Produktene bruker 56-volt DC batteri-teknologi for høy ytelse, lang driftstid og hurtig lading.

Produktene som introduseres er en hekksaks, gresstrimmer og løvblåser og markerer at Honda går inn på det raskt økende markedet for batteridrevne, trådløse hagemaskinprodukter i Europa og utvider sitt sortiment av disse produktene med alternativ til firetakt bensindrift for aller første gang.

Lanseringen av de nye produktene skjer i en tid med tydelig økende popularitet for batteridrevne håndholdte hagemaskinprodukter. Ved å benytte 56-volt DC batteriteknologi, kan Honda tilby kvalitet i form av høy ytelse, lang driftstid og hurtig lading. Hondas målsetting med de nye produktene er å tilby enda større valgfrihet for kunden, med produkter tilpasset kundens behov og preferanser.

Ny produktinformasjon
Hekksaksen har dobbeltvirkende stålkniver skåret ut med laser, som gir en jevn bevegelse med liten friksjon for et perfekt resultat. De diamantslipte knivene gjør at kvister og grener blir kappet med rene kutt, dette for en sunn og vakker tilvekst.
Gresstrimmeren gir sikker og nøyaktig kutting, ved hjelp av nylontråd med automatisk trådmater. Trimmeren egner seg like godt til kant-trimming som til rydding av langt gress og overgrodde områder.

Løvblåseren er stillegående, lett og kompakt med en kraftig vifte som gir en luftstrøm opp mot 200 km/t. Perfekt for rydding av løv på plener, stier, plattinger og innkjørsler eller ved siste finpuss etter å ha klippet hekken.

Alle tre produkter vil bli tilgjengelige med to alternative 56-volt Lithium-ion batterier, et 2.0 Ah og et 4.0 Ah. I tillegg vil to ladere bli tilgjengelige, hvorav den ene er en hurtiglader som lader 2.0 Ah batteriet på kun 25 minutter.

Pierre Vallet, direktør for Honda Motor Europe’s Power Product divisjon kommenterer: «Mens mange kunder fortsatt foretrekker funksjonaliteten, ytelsen og kraften ved bensindrevne håndholdte hagemaskinprodukter, begynner flere og flere å se fordelene og brukervennligheten med batteridrevne produkter, noe som gjør det til et naturlig trekk for Honda å utvide sitt produktspekter og nå ut til en større kundemasse. Med den økende trenden vi ser mot batteridrevne produkter generelt, er dette det perfekte tidspunktet for oss å gå inn i markedet, og vi planlegger å øke produktbredden videre fremover".

Hondas nye batteridrevne, trådløse hagemaskinprodukter vil selges på det norske markedet med samme garanti- og reklamasjonsbetingelser som øvrige Honda hagemaskinprodukter.

______________________________________________________________________________

For mer informasjon kontakt Johnny Wiik, Produktsjef, Berema AS, telefon 90 95 47 08, e-post: johnny@berema.no

Honda er verdens største motorprodusent. Honda Power Equipments sortiment består av robotklippere, gressklippere, plentraktorer, gresstrimmere og håndholdte produkter, jordfresere, strømaggregater, vannpumper, og snøfresere både for privatkunder og proffbrukere. I fjor ble det solgt 5 600 000 Power Equipment-produkter over hele verden.

Kommentarer (0)