Honda lanserer batteridrevne, håndholdte hagemaskinprodukter for sesongen 2016

Pressemelding   •   des 02, 2015 14:00 CET

Honda går inn på det raskt økende markedet for batteridrevne, håndholdte hagemaskinprodukter i Europa for sesongen 2016 og utvider sitt sortiment av disse produktene med alternativ til firetakt bensindrift for aller første gang.

De første produktene som introduseres er en hekksaks, gresstrimmer og løvblåser. Alle tre produkter vil bli tilgjengelige med to alternative batterier og to alternative ladere.

Lanseringen av de nye produktene vil øke Hondas sortimentsbredde i tråd med kundens behov og preferanser. Den skjer i en tid med tydelig økende popularitet for batteridrevne, håndholdte hagemaskinprodukter og Honda tror at batteriteknologien nå er utviklet tilstrekkelig til å kunne tilby kvalitet i form av høy ytelse, lang driftstid og rask lading.

Pierre Vallet, direktør for Honda Motor Europe’s Power Product divisjon kommenterer: «Mens mange kunder fortsatt foretrekker funksjonaliteten, ytelsen og kraften ved bensindrevne håndholdte hagemaskinprodukter, begynner flere og flere å se fordelene og brukervennligheten med batteridrevne produkter, noe som gjør det til et naturlig trekk for Honda å utvide sitt produktspekter og nå ut til en større kundemasse. Med den økende trenden vi ser mot batteridrevne produkter generelt, er dette det perfekte tidspunktet for oss å gå inn i markedet, og vi planlegger å øke produktbredden videre fremover".

Hondas nye håndholdte serie vil bli tilbudt på hele det europeiske markedet fra våren 2016. Fullstendig informasjon inkludert spesifikasjoner og priser vil bli annonsert i januar 2016.

______________________________________________________________________________

For mer informasjon kontakt Johnny Wiik, Produktsjef, Berema AS, telefon 90 95 47 08, e-post: johnny@berema.no

Honda er verdens største motorprodusent. Honda Power Equipments sortiment består av robotklippere, gressklippere, plentraktorer, gresstrimmere og håndholdte produkter, jordfresere, strømaggregater, vannpumper, og snøfresere både for privatkunder og proffbrukere. I fjor ble det solgt 5 600 000 Power Equipment-produkter over hele verden.

Kommentarer (0)