Frikjører-dronning til Team Bergans

Frikjører-dronning til Team Bergans

Med enorm erfaring og ranking blant verdens ti beste, er Lorraine Huber (33) en bauta innen frikjøring. Nå trer hun inn i Bergans sitt team av samarbeidspartnere og produkttestere. Bergans kaller samarbeidet en perfekt match.

– Å få jobbe med et selskap som er så dedikert til sitt fag som Bergans, er noe jeg alltid har ønsket meg. Jeg visste at de hadde gode produkter. Når jeg nå har blitt enda bedre kjent med kvaliteten og skreddersømmen, er jeg virkelig imponert. Bergans går alltid 100 % inn for det de gjør, det digger jeg, sier Lorraine Huber.

Hun er født og oppvokst 100 meter fra en skiheis i Lech i Østerrike, og har kjørt alpint siden hun var tre år. Lorraine var en erfaren alpinist og skiinstruktør, da hun som 18 åring oppdaget frikjøringens fantastiske verden.

Siden den gang har Lorraine bygget seg opp et av Europas sterkeste navn innen frikjøring. Hun har vært på pallen i et imponerende antall konkurranser de siste ti årene, og vant Freeride World Qualifier Tour sammenlagt i 2013. Samtidig har hun imponert i flere filmer med formidabel kjøring i ekstreme fjellsider, noe som ga henne prisen for “Beste kvinnelige frikjører” under IF3 2013 (International Freeski Film Festival).

– Lorraine og Bergans er en perfekt match. Hun er både merittert og erfaren, samtidig våger hun å tenke nytt og stort. Det er egenskaper vi i Bergans verdsetter. Vi ser virkelig frem til å få innblikk i Lorraines erfaring og kunnskap, sier sponsorsjef i Bergans Rune Dokken.

Det ferske Team Bergans-medlemmet brenner spesielt for kvinners deltagelse og synlighet i sporten. Lorraine deltar i filmen Shades of Winter, som er en av de første store skifilmene med kun kvinnelige utøvere, og arrangerer skicamper for erfarne frikjører-jenter som ønsker å ta steget helt opp i toppen.

Lorraine holder også foredrag, arrangerer filmvisninger og har fast spalte om livet som frikjører i det tyske friluftsmagasinet Bergstolz.

Team Bergans er et knippe jordnære og positive mennesker, som elsker å ferdes i naturen. Hver på sin måte, og i forskjellige deler av verden. De utmerker seg med sitt talent, sitt mot eller sine ferdigheter. Andre imponerer med uslitelig viljestyrke og utholdenhet. Team medlemmene er ofte direkte involvert i design og produktutviklingen hos Bergans. Noe som sikrer stadige nyvinninger og forbedringer.

Bildetekst: Den innovative frikjøreren Lorraine Huber (34), blir medlem i Team Bergans.
Foto: Bergans/Alex Kaiser

Ronny Hammer

Pressekontakt Brand Director Merkevare og kommunikasjon +47 90 11 09 62
Anders Johannessen

Pressekontakt Brand Information Manager Merkevare og kommunikasjon (+47) 92 82 02 40

Om oss

Bergans of Norway har blitt drevet av dedikerte og lidenskapelige friluftsfolk i over 100 år. Med den norske naturen som lekegrind og erfarne polfarere og eventyrere på laget, utvikler vi teknisk bekledning og funksjonelt turutstyr av høy kvalitet. Alltid med mål om å gi deg den gode naturopplevelsen – uansett sesong og aktivitet.

Som ekte turfolk legger vi vår stolthet i å påvirke naturen og miljøet i minst mulig grad. Derfor jobber vi kontinuerlig for at vår drift skal være ansvarlig, og sikre at også kommende generasjoner skal få glede av naturen.

Les mer om oss på bergans.no.

Bergans of Norway
Hagaløkkveien 13