Konseptbeskrivelser – Serveringssteder på Bergen lufthavn, Flesland

Pressemelding   •   feb 23, 2016 07:00 CET

Innland – før innsjekk
Ting – Audhild Viken

• Ting er en moderne gavebutikk konsept som satser spesielt på individuelle ting og et variert vareutvalg med en utradisjonell sammensetning innenfor kategoriene kjøkken, bad, interiør og gaver.
  • Ting fører kjente design-merkevarer samt mer ukjente merker som gjør tilbudet unikt.
  • Ting fremhever norsk og skandinaviske design.
  • Det finnes ting-butikker i de største byene i Norge, og den aller første Ting-butikken ble etablert på Vestlandet – i Bergen.

Northland– Reitan Convenience

• NORTHLAND er et nyutviklet konsept som tar utgangspunkt i skandinaviske bakeri- og brødmattradisjoner, og setter dette i en moderne kontekst. Her videreføres historien om håndverk og kvalitet til samtidens fokus på sunnhet og helse.
  • NORTHLAND bruker tradisjonsrike brødtyper, regionale spesialiteter, lokale råvarer og kjente korntyper. Dette kombineres med en miks av nye og tradisjonelle smakskombinasjoner samt moderne teknikker. De serverer ferske brødbaserte produkter i mange varianter.

Etter innsjekk

Joe & The Juice – Joe & The Juice

• Joe & The Juice er et skandinavisk konsept innen kaffe- og juicebarer, som bygger på skandinaviske verdier med en smak av pulserende verdensbyer som New York, London og Shanghai.
  • Joe & The Juice lager juice, shakes og shots av frukt, grønnsaker, urter og andre ferske råvarer, samt fersk mat som kan spises på farten.
  • Juicebarer har tatt av i storbyer verden over. Konseptet er moderne, ungt og innovativt med fokus på helse og rene råvarer.

Travel Value – Travel Retail Norway AS

• Travel Value-butikken er designet for å gi passasjerene en Duty Free-handleopplevelse.
  • Her får innenlands-passasjerer «value for money», og kan handle parfyme og kosmetikk til Duty Free-priser.
  • Travel Value tilbyr et stort utvalg av de mest kjente og etterspurte merkene innen parfyme, kosmetikk og skjønnhetsprodukter.

Northland  – Reitan Convenience

Se tidligere beskrivelse

Starbucks – HMSHost-Umoe F&B Company AS

• Starbucks er verdens største kaffekjede og en av verdens sterkeste merkevarer. Ønsket om å lage en perfekt kopp kaffe til kundene var det som fikk Starbucks til å sette i gang i 1971, og det er det som holder dem i gang i dag.
  • Starbucks Coffee Company har siden 1971 vært opptatt av rettferdig handel og brenning av verdens beste arabica-kaffe. Selskapet har i dag filialer over hele verden og er verdens fremste produsent og forhandler av spesialkaffe.
  • Alle espressobaserte drikker og Starbucks Iced Latte-produkter som serveres hos Starbucks i Norge og Europa, er laget av 100 prosent Fairtrade-merket espresso. Starbucks er en av verdens største innkjøpere av Fairtrade-merket kaffe.

Tanum –Tanum

• Tanum vil gi passasjerene reiseglede allerede før de går om bord i flyet.
  • Bokhandelen tilbyr et bredt og riktig utvalg av aktuelle bøker til folk på farten.
  • Tanums originalkonsept har i utgangspunktet et nordisk uttrykk med hensyn til bruk av naturlige materialer, farger og detaljer av høy kvalitet. Varmt treverk, lyse grønne flater og spesiallamper gjenspeiler den vestlandske naturen.
  • I de nye lokalene på Bergen lufthavn, Flesland, er konseptet ytterligere videreutviklet og tilpasset for å fremheve regionens egenart og gi verdi til passasjerenes start på reiseopplevelsen.

Fiskeriet – HMSHost-Umoe F&B Company

• Fiskeriet, et konsept som er velkjent og berømt for sjømat av høy kvalitet, har en lang historie i Norge, og ikke minst på Vestlandet. Sjømat og gode råvarer er noe vår region er aller mest kjent for, og Fiskeriet er kjent for sin høye kvalitet og bærekraftige sjømat
  • Konseptet viser frem det aller ferskeste av fisk og sjømat, servert på den opprinnelige måten.
  • Passasjerene kan selv se hvordan sjømaten blir tilberedt – Fiskeriet har til og med sin egen fiskerøyker og passasjerene kan kjøpe med seg røkelaks tilberedt i restauranten på flyplassen.

Bølgen & Moi Food Garage – HMSHost-Umoe F&B Company

• Startet av mesterkokk Trond Moi og en av Norges mest respekterte vinkelnere, Toralf Bølgen.
  • Bølgen & Moi Food Garage er spesialutformet for å levere gode, uventede og smaksrike matopplevelser i et travelt flyplassmiljø.
  • Spennende kombinasjoner av internasjonale retter og regionale helter på tallerkenen.
  • Trond Moi, som selv er fra Vestlandet tilbringer mye tid på flyplasser, og har mange spennende tanker om å kunne tilby de reisende gode og velsmakende matopplevelser før de drar ut i den store verden! Kanskje blir det også anledning til å slå av en hyggelig matprat med kokken selv.

Alti´tude – HMSHost-Umoe F&B Company

Alti´tude er en hyggelig oases om møter moderne passasjerers behov.

Baren vil tilby noe for enhver gane; kalde og varme drikker, samt snacks og småretter som passer til.

Alti´tude har håndplukket ulike typer lokalt brygg.

Medarbeiderne som serverer har høy kompetanse som kan bidra med inspirasjon og smaks-forslag.

Interiøret er inspirert av Vestlandets natur og menneskene som bor her.

ARG – Airport Retail Group

• Tilbyr passasjerer på flyplasser et bredt utvalg av det siste nytt innen mote og tilbehør.
  • Butikken kommer til å presentere et rikholdig utvalg av både nyheter fra kjente internasjonale merker, samt varer av høy kvalitet til fornuftige priser.
  • Butikken vil være spesialinnredet for flyplass, og for passasjerer som er på reisefot.
  • ARG har lang flyplasserfaring og bruker erfaringen til å gjøre butikken i Bergen skreddersydd for passasjerenes behov for både mote og mer praktiske ting som skjorter, strømper og annet tilbehør som er nyttig når man er på reise.

Utland

O’Learys – SSP

• O’Learys er din lokale, Boston-inspirerte sportsbar og restaurant. Restauranten er preget av dekorasjoner hentet fra de ulike sportslagene som hører hjemme i Boston (Celtics, Bruins, osv). Her gjenskapes den uformelle amerikanske stemningen, med fokus på sport og amerikansk mat i et hyggelig sitteområde med god atmosfære. I tillegg til Boston-temaet vil avdelingen ha en egen ”Local Wall of Fame” med lokale sportshelter.
  • Restauranten vil ha TV-skjermer som til enhver tid viser aktuelle sportsbegivenheter live, eller opptak dersom det ikke er noe som går live.
  • Restauranten på Bergen lufthavn vil i tillegg ha et mer skandinavisk og moderne preg grunnet lysere materialer og lysere treverk enn tidligere. Alt dette er med på å skape den genuine sportsbar-stemningen O’Learys står for.

Upper Crust - SSP

• Upper Crust er et ledende baguette-konsept med over 1700 utsalgssteder i 29 land, hvorav 11 ligger i Norge.
  • Upper Crust lover «Smakfulle autentiske franske baguetter, garantert ferske og sjenerøst fylt med de beste råvarer! Servert umiddelbart og enkle å spise på farten. “
  • I tillegg byr Upper Crust på ferske bakverk, sveler eller vafler, kaffe, juice og mineralvann, frokostprodukter, salater, frukt, snacks og barneprodukter. For det norske markedet er det utviklet en egen grov baguette.
  • Upper Crust på Bergen lufthavn Flesland blir en fusjon mellom en fransk bistro og norsk natur, synliggjort gjennom fargepalett kombinert med naturmaterialer.

Ankomst innland og utland - etter bagasjeutlevering

Espresso House –Espresso House Norge

• Nordens ledende kaffebar-kjede, startet i 1996 i Lund i Sverige.
  • Nå har Espresso House-kjeden mer enn 200 kaffebarer i Norden og ble i 2013 kåret til Nordens beste kaffekjede under European Coffee Awards i Paris.
  • På Espresso House har de ingen kunder – bare gjester! Og ambisjonen er å servere verdens beste kaffe til verdens beste gjester.
  • I tillegg til skikkelig god hjemmelaget kaffe, har Espresso house fokus på et hyggelig miljø i kaffebarer med atmosfære og dyktige baristaer.

Kiosker

Innland