Nytt jurymedlem vil sette farge på Inspirasjonsprisen fra Bergene Holm

Kompetent fagjury
Fagjuryen består av representanter fra trelast- og byggenæringen og besitter både arkitektfaglig og byggteknisk kompetanse. Asgeir Borgemoen vil fremdeles være barnas mann og sjefen over Barnas Trepris. Selv om han den seneste tiden har vært mest sjef på kjøkkenet i NRK satsingen «Barnas Kjøkken» har Asgeir ikke glemt sine snekkerkunster. Dagny vil med hennes fargeekspertise få et spesielt ansvar for Interiørprisen.

«I Norge er vi veldig opptatt av interiør og hjemmene våre. Vi får stadig flere søkere til Interiørprisen og vi er svær glad for å ha fått med oss Dagny som jurymedlem. Hun er en tydelig stemme innen fargebruk og som oss, opptatt av både tradisjon og trender,» uttaler juryformann Tone Bente Bergene Holm.

Fagjuryen har i årenes løp mottatt og studert mer enn 700 søknader og nærmere 10 000 bilder. For Bergene Holm AS er Inspirasjonsprisen en stor suksess, med over 100 presse- og medieoppslag hvor både byggere og byggevarehandel mottar heder og ære i lokale og sosiale medier.

Fakta om Inspirasjonsprisen fra Bergene Holm AS
Inspirasjonsprisen premierer byggeprosjekter som er til inspirasjon for andre.
Alle som bygger med tre kan søke, og det er 4 hovedkategorier: Eksteriørprisen, Interiørprisen, Uteromsprisen og Barnas Trepris. I tillegg er den en Åpen klasse for prosjekter som benytter tre utenfor de fire kategoriene. Inspirasjonsprisen har etablert seg som en ettertraktet og prestisjefull pris for hus-, hytte- og hagebyggere og har søkere fra hele landet, jevnt fordelt på alle kategorier.
Felles for alle er søknadsfristen 1. desember.
Mer informasjon om prisene, juryen og søkeprosessen ligger på Bergene Holms hjemmesider. Prosjekter som er ikke vurdert som helt ferdigstilt, disse blir oppfordret til å søke igjen i 2015.

Fakta om Dagny Thurmann-Hoelseth
Dagny er en av Norges mest populære uavhengige fargeeksperter, og er et velkjent ansikt fra magasiner og TV.
Dagny var en av pionerene innen interiørblogging i Norge. I 2007 startet hun en blogg; Scandinavian Chic, som utviklet seg til en blogg om farger, skandinavisk maksimalisme og skandinavisk design med lesere fra 100 forskjellige land.
Fra 2010-2014 jobbet hun som Creative Director for butikk-kjeden Fargerike.
I dag driver Dagny sin egen bedrift innen fagfeltet farger, trendprognoser og konseptutvikling.

• Kunst, kultur, underholdning

• oppussing
  • oppussingsplaner
  • panel
  • inspirasjon
  • hytte
  • hus
  • hyttebygging
  • hytteliv
  • hjeminredning
  • byggeskikk
  • tre

Bergene Holm AS er en markedsledende totalleverandør av trelast til byggevarehandel og industrikunder i inn- og utland. Selskapet har 400 ansatte fordelt på 8 produksjonsbedrifter i Norge og omsetter for ca. 1,3 milliarder. Bergene Holm AS har som visjon å være beste valg for kunder, leverandører og ansatte.