Bertel O. Steen på Hamar blir forhandler av Kia

Kia Bil Norge har inngått forhandleravtale med Bertel O. Steen Hedmark og Oppland, avdeling Hamar. Dagens Kia-forhandler på Hamar, Autostrada AS, har valgt å avvikle sin bilforhandlervirksomhet fra og med 01.03.2018.

Autostrada ble etablert i 1993, først som SAAB forhandler, og startet med salg av Kia i 2010. Dagens beliggenhet nær toglinjen i Sandvikavegen, Ottestad, hindrer videre utvikling av virksomheten i forhold til fremtidens krav. Autostrada AS har valgt å avvikle driften.

Kia Bil Norge har inngått forhandleravtale med Bertel O. Steen på Hamar. Avtalen gjelder fra 01.03.2018, og Autostrada AS vil sørge for salg og service av Kia frem til denne dato. Bertel O. Steen Hamar og Autostrada AS vil sammen sørge for at kundene blir godt ivaretatt i forbindelse med forhandlerskiftet.

Kia blir en viktig tilførsel til driften av Bertel O. Steen Hamar
Bertel O. Steen Hamar forhandler i dag Peugeot og Mercedes-Benz. Lokasjonen i Gjerluvegen 3, like ved IKEA Ringsaker, ligger i et storhandelsområde, og med Møller og Bilia som nærmeste naboer er det en ideell beliggenhet for Kia.

Utvidelse med Kia skal ikke gå ut over eksisterende merker. Det vil bli satt opp en hall for brukte biler, verksted og delelager har ledig plass, og arbeidet med rekruttering av nye medarbeidere settes i gang umiddelbart.

- Vi er glade for å få Bertel O. Steen Hamar med på laget. De gjør en utmerket jobb med konsernmerkene Peugeot og Mercedes-Benz, og vi er sikre på at de vil representere Kia på en god måte, sier Irene Solstad, adm. direktør for Kia Bil Norge.

- Gjennom utvidelse av merkeporteføljen styrker vi eksisterende virksomhet på Hamar og kan hente ut synergier gjennom utvikling av fremtidsrettede produkter og tjenester, markedsføring og – ikke minst gjennom vårt kundesenter. Avtalen betyr at Bertel O. Steen Detalj tar nok et viktig skritt for å styrke den egeneide forhandlerdriften i en viktig region, sier adm. direktør Marius Hayler i Bertel O. Steen Detalj.

Bertel O. Steen AS med datterselskaper er et av Norges største service- og handelsselskap. Konsernet importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, smart®, Fuso og Setra til Norge og er en betydelig aktør innen bildetalj, bilfinans, verksteddrift og eiendomsvirksomhet. Selskapet eier også verkstedkjeden Snap Drive. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.

Anders Rikter

Pressekontakt Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt +47 920 84 996