Hotelleiere i Best Western danner et nytt operatørselskap

Hotelleiere i Best Western danner et nytt operatørselskap

Hotelleiere i Best Western har gått sammen om å danne et nytt operatørselskap som starter med et hotell i Uppsala.

Sju hotelleiere i Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia har i felleskap dannet et nytt operativt managementselskap som skal drive hoteller under de forskjellige varemerkene til kjeden. Eierne til det nye selskapet, BW Hospitality Group AB, har for tiden et 20-talls Best Western-hoteller. Hensikten med selskapet er å sikre Best Westerns fortsatte utvikling og ekspansjon på det skandinaviske markedet. Planen er å utvide antall investorer med flere hotelleiere innen Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia. Det første hotellet er allerede på plass i og med at man har skrevet en leieavtale med Vasakronan om å drive BEST WESTERN Hotel Svava i Uppsala fra 1. desember 2015. Hotellet ble slått konkurs i september, og blir drevet av konkursforvalter fram til overtakelsen.

- Det er veldig positivt at vi nå har startet vårt nye operatørselskap som vil hjelpe oss å sikre og forsterke vår markedsposisjon på det skandinaviske markedet, sier Johan Kukacka, CEO for Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia. Det er en stor fordel for kjeden at vi nå også har mulighet til å tilby et operatørselskap som kan ta seg av nye hotellprosjekter og/eller hoteller som søker etter en hotelloperatør, fortsetter han.

- At vi allerede har signert vårt første hotell er utrolig spennende, og nå skal vi vise markedet at kombinasjonen av et privat hotellselskap og Best Westerns sterke varemerke vil gi lønnsomme synergieffekter, sier Reshi Chibba, styreleder i BW Hospitality Group.

For mer informasjon kontakt:

Johan Kukacka, CEO
Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia