Biovac overtar Ingeniørfirma Tison Titlestad AS i Bergen

Biovac Environmental Technology AS overtar fra 3.3.2017 100 % av aksjene i Ingeniørfirma Tison Titlestad AS.

Tison Titlestad har i mer enn 20 år vært en betydelig leverandør i avløpsmarkedet på Vestlandet. Igjennom en kompetansedrevet organisasjon har de opparbeidet en sterk posisjon i sine markeder, og har en betydelig kundeportefølje.

- Biovac har alltid hatt lokal forankring som en av sine bærebjelker, og oppkjøpet er en del av en strategi om enda sterkere lokal tilstedeværelse nå som selskapet også etablerer seg i nye markeder, forteller Adm.direktør for Biovac, Petter Mellquist.

- Tison Titlestad skal bestå som eget selskap, og blir utgangspunktet for en bredere satsing i Vestlandsregionen ifølge CMO Terje Wilhemlsen. Selskapet vil få tilgang på et bredere sortiment og utvidet prosjektkompetanse, men skal fortsette å løse lokale utfordringer i spredt avløp, med utgangspunkt i lokalkunnskap. Biovac forventer at denne satsingen vil kunne føre til flere ansatte på kontoret i Bergen.

Tidligere eier Ove Nedregotten forteller at Biovac var den foretrukne nye eieren av selskapet, og han blir med videre som Daglig leder.

• Økonomi, finans

Biovac Environmental Technology AS er en ledende leverandør av vann- og avløpsløsninger til offentlige og private kunder gjennom kjente merkevarer som Biovac®, Haco® og Fluidtec®.Selskapet omsetter for ca. 150 millioner i det norske markedet og ca. 50 millioner i det svenske. Med mer enn 13.000 leverte anlegg av ulik størrelse og mer enn 25.000 årlige gjennomførte servicebesøk har Biovac Environmental Technology AS en unik kompetanse og erfaringsbase.