Blåkläder satser stort på arbeidsklær for tøffe og farlige arbeidsforhold!

Blåkläder satser stort på arbeidsklær for tøffe og farlige arbeidsforhold!

Ingenting overlates til tilfeldighetene når Blåkläder utvikler produkter. Rett kledd innenfra og ut - er mottoet, og inherent flammehemmende klær er vårt nye store satsningsområde. Det innebærer flammehemmende klær med innebygget flammebeskyttelse som resulterer i svært myke og lette klær med ultimat beskyttelse.

For å møte markedets behov satser vi på flere modeller, nye funksjoner og ekstremt slitesterkt materiale. Det siste i kolleksjonen er inherent flammebeskyttelse. Inherent betyr at de flammehemmende egenskapene finnes naturlig i fibrenes molekylstruktur. Kolleksjonene gir maksimal beskyttelse for yrkesarbeidere som sveisere, elektrikere, industriarbeidere og andre som utsettes for risiko med flammer, varme, lysbuer, kjemikalier i væskeform eller som jobber i andre tøffe miljøer. Alle plagg er sertifisert i henhold til europeiske standarder og har samme høye kvalitet som våre øvrige arbeidsklær.

Fra før har Blåkläder levert flammehemmende klær av høyeste kvalitet. Nå komplementerer vi sortimentet med inherent flammehemmende plagg. – Vi jobber kontinuerlig med å utvikle produkter som gjør arbeidernes hverdag sikrere, enklere og mest mulig komfortabel. Materialet vi har valgt til vår inherentserie har veldig bra egenskaper i forhold til sin vekt. Det gjør at plaggene blir lette og behagelige å bære, sier Robert Mørch, salgssjef for Blåkläder Norge.

Blåkläders hovedfokus er alltid å lage klær med høy kvalitet og med lang livslengde. – Klær som lever lenge gir den absolutt største miljøgevinsten, uansett type flammebeskyttelse, sier Robert Mørch. Vår leverandørstrategi er å samarbeide med partnere som er ledende innenfor sine områder og som oppfyller alle Blåkläders omfattende og strenge krav om etikk, miljø og kvalitet.

Blåkläders inherentkolleksjon, Multinorm Lightweight, består av jakke, bukser, håndverkervest og selebukse. Plaggene er sertifiserte for å klare mange ulike arbeidssituasjoner og miljøer.
– Vårt mål med å utvide sortimentet er å kunne møte våre kunders ulike behov og ønsker, tillegger Robert Mørch.

Inherent flammehemmende klær finnes hos utvalgte forhandlere fra uke 7.

Emner

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Våre produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Blåkläder, som har sitt hovedkvarter og sentrallager Svenljunga i Sverige, er representert i 18 land.

Les mer på www.blaklader.com

Robert Mørch

Salgssjef Blåkläder Norge 90103739

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Hovedkontor og produktutvikling ligger i Svenljunga.

HISTORIE
1895 ble Aug. P. Horn etablert i Kristiania som manufakturforretning med lokaler i Karl Johansgate og etter få år ble det også opprettet eget engros firma, samt konfeksjonsfabrikk for arbeidsklær. I 1995 feiret Aug. P. Horn sitt 100 års jubileum under navnet Horn Yrkesklær AS, i 1996 flyttet selskapet til Jeløya på Moss og etter 15 år der er de nå å finne i nye og moderne lokaler på Solgaard Skog i Moss. Siden januar 1999 inngår vi i Blåkläder konsernet og den første mars 2001 skiftet vi navn fra Horn Yrkesklær AS til Blåkläder AS.

VISJON
Blåkläder skal være en ledende leverandør av arbeidsklær, arbeidshansker og arbeidssko for kunder som har høye krav på funksjon, kvalitet og design på alle markeder der vi er aktive.

Blåkläder AS
Solgaard Skog 110