Mobilabonnement Testen

Billigste mobilabonnement Norge

Blogginnlegg   •   feb 29, 2016 09:07 CET

Mobilmarkedet i Norge er i stadig vekst og dette nyter kundene godt av med stor konkurranse på mobile tjenester og abonnement. Det er slett ikke alltid at det abonnementet som kommer billigst ut i tester er det som ender opp med å være billigst for deg som mobilbruker. Skal du sikre deg det mobilabonnement som er best for deg selv så krever dette at du gjør en innsats selv og foretar litt forhåndsarbeid slik at du er rustet til å foreta et veloverveid valg.

Hvordan går man fram for å finne det billigste abonnementet

Det aller første man bør gjøre er å kartlegge sitt eget mobilbruk, hvor mange ringeminutter, tekstmeldinger og datatrafikk benytter du deg av gjennomsnittlig hver måned. Denne informasjonen kan man som regel finne om man ser på sine tilsendte regninger fra tidligere eller om man har en online brukerkonto hos leverandøren man har så pleier dette å være lagret på dine personlige sider. Det er også idag mange mobile enheter som har innebygget logging av den månedlige bruken som man har tilgang til gjennom å til systeminstillinger. Når man så har funnet ut sitt månedlige gjennomsnitt kan man begynne å vurdere abonnement.

De aller fleste vil finne seg i mediumnivå når det kommer til de forskjellige abonnementene som leverandørene tilbyr. Bruker man derimot mobilen relativt lite så kan det lønne seg å vurdere de aller billigste abonnementene som har et lavt antall ringeminutter, noen få tekstmeldinger og noen MB med datatrafikk eller kanskje til og med abonnementene som ikke har noe forhåndsinkludert men hyggelige priser på tjenestene. Som medium bruker av mobile tjenester er utvalget utrolig stort og det er spesialdesignet abonnement som passer de aller fleste. Noen bruker svært mange tekstmeldinger i måneden mens andre kanskje er ekstra aktive på sosiale medier og derfor behøver høyere datatrafikkgrense. En ting som er viktig å være seg obs på er hastigheten som tilbys på mobilt databruk. Mange kan tilby mengder av GB man kan benytte seg av men dette skjer til redusert hastighet så vil man benytte seg av tjenester som nyter godt av hurtig tilkobling som streaming av tv serier og så videre så bør man sørge for at abonnementet inkluderer tilkobling med høy hastighet.

Endel som bruker tjenestene i mobile nettverk mye for eksempel de som bruker mobilen eller nettbrett som arbeidsverktøy eller om man rett og slett bare har en mobil livsstil og benytter seg av mobile tjenester døgnet rundt kan det billigste abonnement Norge være et av storbruker abonnementene. Har kan man oppleve nær ubegrenset av tekstmeldinger eller databruk. Disse abonnementene havner i en høyere prisklasse naturligvis, men er det et slikt abonnement man trenger kan man ihvertfall sørge for å karre seg til deg billigste i klassen.

Tips angående pristester

De aller fleste pristester man finner online har utelatt mange abonnement som er regulerte av vilkår. For eksempel er man ungdom eller pensjonist har man tilgang til billige abonnement. Så det er et godt tips å undersøke om man kvalifiserer til et slikt type abonnement.