Gudbrandsdal Energi

Gudbrandsdal Energi knuser konkurrentene på kundeservice

Blogginnlegg   •   apr 17, 2013 13:46 CEST

Gudbrandsdal Energi knuser konkurrentene på kundeservice i følge Norsk Kundebarometers (Handelshøgskolen Bi’s) kundeundersøkelse for 2013.

I følge Aftenposten sier prosjektleder Pål R. Silseth:

- Det tar lang tid å bygge opp et omdømme, og bare få måneder å rive det ned, sier prosjektleder Pål R. Silseth i Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Han presenterte onsdag formiddag resultatene av kundebarometeret for 2013.

- Don't piss off the customer, er første tips fra Silseth når han går gjennom de viktigste faktorene som avgjør hvorvidt du som bedrift får fornøyde - eller misfornøyde kunder.

Bedriften som nordmenn er mest tilfreds med er Flytoget med 84,2 poeng. De vant også i fjor.

I fjor kommenterte Handelshøgskole BI det som oppsiktsvekkende at strømleverandøren Gudbrandsdal Energi inntok en 9 plass blant samtlige store bedrifter i Norge, uansett bransje.

I år klatrer Gudbrandsdal Energi videre to plasser opp på lista og tar en solid 7. plass.

Man må helt ned på 43 plass blant selskapene for å finne nest beste strømleverandør. Det er LOS med 75,5, NorgesEnergi med en poengsum på 73,1 og Fortum med 72,5. Fjordkraft finner man helt nede på plass nr. 94. Til tross for svært dårlig skår inntar Fjordkraft 5. plassen blant strømselskapene. Eidsiva finner en helt nede på 136 plass.

Det er ikke bare de gode prisene som gjør at Gudbrandsdal Energi vokser, man må også bedrive god kundeservice.