Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Hvilken organisasjon skal motta vår julegave?

Blogginnlegg   •   des 02, 2015 11:15 CET

Vi har mottatt innspill fra dere ang hvilken organisasjon som bør motta vår julegave og her er kandidatene dere kan stemme på:

Redd Barna, arbeid for barn i Syria:
Flyktningkrisen i Europa har utviklet seg til en humanitær katastrofe. Akkurat nå er tusenvis av desperate mennesker på flukt over Middelhavet og gjennom Europa. Støtte til Redd Barnas katastrofefond går til nødhjelp, mat, vann og medisiner der det trengs mest.

Karanba Norge:
I Rio de Janeiros slumstrøk bor det altfor mange gatebarn. Karanba er et sosialt prosjekt for 1026 barn og unge i alderen 6-20 år i slumstrøkene. Barna får tilbud om organisert breddefotballtrening og 14 timers engelskundervisning per uke. Karanba får støtte av norske Utenriksdept og FIFA. Utenriksminister Børge Brende har omtalt dette som "det flotteste prosjektet Norge støtter i Brasil".

Regnskogsfondet:
Regnskogen gir liv til 260 millioner mennesker og kanskje så mye som 80 prosent av jordas dyre- og plantearter. Likevel blir den ødelagt i et vanvittig tempo. Konsekvensene er katastrofale. Blant annet mellom 10 og 15 prosent av verdens klimagassutslipp skjer i forbindelse med avskoging. Kampen for å redde regnskogen er hard, men den nytter.

Team Jakob:
Noen husker kanskje at vi har støttet organisasjonen tidligere gjennom motbakkeløpet Oslos Bratteste? Team Jakob ble opprettet etter at ti år gamle Jakob fra Son døde av hjernesvulst. Gjennom ulike aktiviteter samler Team Jakob inn midler til forskning på hjernesvulst hos barn gjennom Barnekreftfondet.

Kirkens Bymisjon:
Gled en som gruer seg til jul - Kirkens Bymisjon driver kafeer for mennesker i rus- og gatemiljøene i mange norske byer. Gjennom advent og julehøytiden, som resten av året, serverer de varme måltider til mennesker som strever med rus.

Legg igjen din stemme i kommentarfeltet her: