GoldenWayMedia

Hvordan forsvare din webside fra potensielle Link Angrep.

Blogginnlegg   •   feb 21, 2011 21:25 CET

Mange av nettredaktørene har vært bekymret for det faktum at deres konkurrenter bruker betalte og spam koblinger som et våpen mot søkemotorene til å rangere sine nettsteder. Skulle du bekymre deg for disse spam koblingene? Svaret er nei. Søkemotorer som Google kjører avanserte algoritmer for å hjelpe white hat og pengenettsider fra linkangrep. Google har et system for å oppdage linker med spam.

Vil de lykkes i å dytte ned nettstedet ditt fra topplassering? Ja, men bare for en kort tid er de i stand til å rangere ned søkeordene dine og få sine områder på plassen. De som eier SEO virksomheter vet at deres sterkeste konkurrenter vil bruke en del av budsjett til å kjøp koblinger og ansette black hat SEO fra Kina, Romania, Russland, Pakistan, Hellas, Tyrkia og India for å målrette bestemte søkeord og for å få sin plasseringer på søkemotorene. Men hvis du har en white hat nettside med riktig lenker og innhold, vil de ikke lykkes i å overleve på topplasseringene for søkeordene. Jeg får noen henvendelser fra nettredaktører om å hjelpe dem med slike link angrep.
Mange SEO bedrifter tror på det å kjøpe linker. Så hvis du kjøper linker, vil dette fungere? Ja. Men jeg anbefaler det ikke. Hvis du kjøper linker for å bygge nettstedet ditt vil Google rangeres foran og straffe nettstedet ditt og du mister søkeordet fra en topplassering. Så hvis du har en bedrift, og investert mye penger på ditt nettsted, ville du da ta denne sjansen og tape bedriften innen et par måneder eller ett år?
Søkemotorer særlig Google og Yandex har gjennomført visse mønstre i sine algoritmer og det er ingen måte for spammere å holde konkurrerende nettsteder for søkeordene på første eller andre plassering på søkemotorer. La oss si at du har vært dominerende i flere måneder for søkeordet, SEO Washington, deretter tar en konkurrent og kjøper mange lenker for søkeordet og leier det ut til kinesiske sider som får søkeordet på første eller andre plasseringen på Google. Så hvor lenge tror du deres link vil være på toppen? De kan ikke holde disse rangeringer. Det er vanskelig å få ned en white hat nettsted. Nettsteder som kjøper koblinger for å støtte opp sine egne rangeringer har forskjellige mønstre enn de som har konkurrenter som kjøper koblinger til dem. Google ser på mange sider av et nettsted.
En spam link som peker til nettstedet ditt kan ikke vare lenge på nettet, de kommer opp og forsvinne for godt. Noen SEO byråer i Norge ansettes utenlandske frilansere til å konkurrere ut enkelte søkeord. Noen ganger bestikker de visse søkemotorkonsulenter for å hjelpe de på vei. Men sannheten er, uansett hvor mye du bestikker visse konsulenter for deres onde planer vil Google og AOS finne ut om dette.

Bør du kjøpe Linker for å presse ned dine konkurrenter? Hvis du spør meg, ikke gjør det. Jeg har sett mange nettsteder miste sin rangering på grunn av dette. Når et SEO byrå eller selskap ber meg om å kjøpe linker for dem, vil jeg ikke gjøre dette. For to grunner: 1 - mitt rykte er viktigere enn penger og det vil få negative konsekvenser for nettstedets eier. 2 - Kvalitet er den viktigste faktoren i arbeidet mitt og jeg gir ikke dårlig kvalitet på arbeidet.

De uvitende selskapene som forsøker å kjøpe linker for å vise sin makt til sine konkurrenter, kan bruke sine penger på denne ubrukelige måten. Pengene er langt bedre brukt på redaksjonelt innhold, PR, sosiale medier og white hat enn å bruke de mot ett nettsted. Det er hysterisk morsomt og unyttig arbeid. Dette kommer til å koste en formue, og det ville være mye bedre å investere i ditt eget nettsted enn å betale høye priser til spammere.

Endelig er det fornuftig å si at for Google er det viktigste hvem du linker til og ikke hvem som linker til deg! Hvis du kobler siden din til spam, skrap, søppel og i utgangspunktet dårlige nettsteder. Da vil ikke Google tenke mye om webområdet ditt. Hvis du trenger en pålitelig SEO programmerer, kontakt Golden Way Media på Golden-Way-media.com og la dem arbeide på white hat prosjektet ditt. Hvis du ønsker å leie en pålitelig SEO programmerer er du bare en e-post unna, kontakt meg på maria-johnsen.com