Telehjelpen

Ice er endelig i gang

Blogginnlegg   •   feb 03, 2017 15:01 CET

I snart to år har vi drømt om at Ice vil komme inn i det norske mobilmarkedet med spennende og nye produkter. Og i dag skjer det endelig når Ice nå lanserer Data Rollover!

Vi har i dag ett marked hvor Telenor og Telia kun driver å kopierer hverandre med forutsigbare produktlanseringer. Og på grunn av triste og kjedelig avtaler er alle andre operatører nødt til å følge det duopolistene gjør. Alle med unntak av Ice.

For Ice har eget mobilnett og kan gjøre akkurat som de vil. Det gjør det mulig for å Ice å lansere spennende og kundeorienterte produkter uten å ta hensyn til Telenor og Telia. Og nå kommer Ice med ett produkt som burde vært på det norske markedet for lenge siden - nemlig Data Rollover. Telenor i Sverige har anslått at mobiloperatørene stjeler ubrukt data for milliarder fra sine kunder, og Ice sitt nye produkt løser store deler av dette problemet.

Med Data Rollover kan nemlig Ice sine privatkunder overføre ubrukt mobildata til neste måned. Det betyr at en kunde som har 2 GB data inkludert i sitt abonnement, men kun bruker 1 GB en måned, kan overføre resterende til neste måned. Det vil si at hun da har 3 GB til rådighet påfølgende måned.

Nå kan med andre ord norske mobilkunder slippe å bekymre seg over at mobiloperatøren kommer å tømmer «tanken» i slutten av hver måned. Man kan maks overføre den mengden data som man opprinnelig har i abonnementet, dvs. maks 2 GB i vårt foregående eksempel.

Dette er fantastiske nyheter for norske kunder, og en rettferdig løsning. Gratulerer med lanseringen Ice - vi gleder oss til fortsettelsen.