Vitusapotek

Julegave fra Norsk Medisinaldepot

Blogginnlegg   •   des 20, 2013 11:53 CET

De siste årene har Norsk Medisinaldepot gitt en julegave til et veldedig formål. I år er vi stolte av å kunne overrekke 200 000 kroner til Stiftelsen Sykehusbarna sier Marianne Næss, HR direktør i Norsk Medisinaldepot.

Julegaven ble mottatt med både overraskelse og glede. Den generøse gaven vil helt sikkert bli brukt på best mulig måte slik at den skaper glede i det mange barn opplever som en tung sykehushverdag.

Om Stiftelsen Sykehusbarna

• Stiftelsen ble etablert av Magne og Trond Espen, begge er fedre til barn som har fått en alvorlig kreftdiagnose.
  • Ved etablering av Stiftelsen Sykehusbarn ønsker stifterne å bidra positivt inn i tilværelsen til alvorlig syke barn som ligger på sykehus. Barna har der en eksistens preget av sykdom og elendighet. Gjennom klovner, lek og moro skal barna bli til del positive erfaringer og få oppleve glede og latter i en ellers trist og grå hverdag!
  • Stiftelsen skal gjennomføre tiltak som bedrer barn og ungdoms trivselstilbud, og derigjennom oppnå en økt aktivitet og velvære for alvorlig syke barn og ungdom når disse med bakgrunn i sin sykdom har sitt opphold på sykehus. Tiltakene skal gjennomføres i nært samarbeid med leger, pleiepersonell og andre som har omsorg for de angjeldende pasienter.