Veidekke ASA

Medeierskap engasjerer

Blogginnlegg   •   nov 09, 2010 17:30 CET

Aksjesalget til alle våre fast ansatte er i gang. Salget varer frem til 19. november.

Som ansatt i Veidekke har du mulighet til å kjøpe aksjer i tidsrommet frem til 19. november 2010. Prisen per aksje er satt til gjennomsnittskurs i løpet av bestillingsperioden, minus 20 %. Det kan kjøpes fra 50 til 2.000 aksjer. Tilbudet gjelder i perioden fra og med 5. november til og med 19. november 2010.

Jeg har her på bloggen skrevet en rekke artikler om betydningen av vårt brede medeierskap. Etter hvert som vi nå kan betrakte finanskrisen som historie, vil jeg nok en gang understreke hvor viktig medeierskapet har vært spesielt i den tiden vi har vært igjennom. Når over halvparten av våre ansatte har sitter med nesten 20 % av aksjene i Veidekke, så har dette både representert en stabiliserende faktor i turbulente tider, samtidig som det har vært med på å holde engasjementet oppe. Og selv om jeg ikke kan dokumentere det så sitter jeg med en helt klar oppfatning av at medeierskapet gjør at Veidekke har greid å yte det lille ekstra som i det lange løp har gjort oss til det selskapet med høyest avkastning over tid på Oslo børs. Eller for å si det som DnBNOR-analytiker Kristian Tunaal i dagens utgave av Dagens Næringsliv ”- Selskapet har levert overskudd hvert år siden 1984. En historikk av en annen verden man kan ta av seg både hatt og parykk for”.

Dersom du er ansatt i Veidekke, så har du mottatt informasjon i posten om aksjesalget vårt og vet hvordan du skal gå frem. Du kan også ta kontakt med vår aksjeansvarlig Marte Hoggen Bolsø på telefon +47 21 05 74 19 dersom du lurer på noe.

For alle dere andre som vil være med i landets fremste medarbeiderbedrift, så er det bare å søke jobb .