Netxolutions

Netxoltions utvikler Catering Manager

Blogginnlegg   •   sep 24, 2010 13:24 CEST

De to Nesodden bedriftene Netxolutions (tidligere Epost Norge) og Spiskammerset Selskapsmat AS har i samarbeid utviklet det første komplette systemet for ordrebehandling, booking, fakturering og kundeoppfølging innen cateringbransjen.

Systemet som allerede er i bruk internt hos Spiskammerset Selskapsmat AS på Fagerstrand vil komme i salg for resten av bransjen på nyåret. Ingar Hagen hos Netxolutions sier at "vi ønsker og teste systemet grundig innen vi lanserer det til resten av bransjen".

Enklere hverdag og store besparelser

Systemet gjør hverdagen i cateringbedriften enklere, og gir store besparelser. Eksempelvis er innsparingene i forbindelse med faktureringen på ca. 500 arbeidstimer i året hos Spiskammerset. I tillegg kommer store besparelser i effektivitet i det daglige arbeidet.

Miljøvennlig og tilgjengelig

Systemet som er 100% web-basert er bygget opp slik at man i teorien har et 100% papirløst system. Faktura sendes som e-post, bestillinger kan legges inn rett fra web av kundene selv, og på kjøkkenet benyttes egne skjermer med touch-skjerm systemer som gir automatiske oppdateringer til de ansatte.

Stor funksjonalitet

Utviklingen som har pågått i over et år har hele veien hatt fokus på funksjonalitet og bransjespesifikke krav og behov.

"Cateringbransjen er en bransje med mange spesialbehov, og det har derfor vært av svært stor betydning og gjøre dette systemet skreddersydd for denne bransjen", kan Ingar Hagen fortelle.

I tiden fremover vil systemet utvides til og omfatte en rekke funksjoner, mens det i versjon 1 som altså slippes i januar har funksjoner som fakturering, online bestilling, booking av lokaler, kunderegister, kommunikasjon, timeregistrering osv vært i fokus.

I de neste versjonene vil det bl.a. bli inkludert fnksjoner som kalkulasjon, web-publisering, online markedsføring, feedback moduler, oppskriftsdatabaser, e-post kommunikasjon, mobile løsninger og en rekke andre funksjoner.

Skal prises fornuftig

Prisen på Catering Manager er ennå ikke klar. "Vi ser på flere alternative prismodeller, men kan love at det blir en fornuftig pris", sier Hagen. "En av de viktigste egenskapene til systemet er at man kan starte som liten enmannsbedrift og vokse seg stor uten og måtte endre på sine systemer, derfor må inngangsterskelen være overkommelig for alle bedriftsstørrelser."