Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Nytt år, nye muligheter! Noen jobbrelaterte nyttårsforsetter?

Blogginnlegg   •   jan 07, 2016 10:52 CET

Nytt år, nye muligheter heter det. Hva med å overføre noen av årets nyttårsforsetter til jobben?

Det er ikke bare på den private arena det er rom for forbedringer i 2016.

Mange av oss går rundt med ferske nyttårsforsetter i magen om dagen. De fleste nyttårsforsettene hører privatlivet til og handler gjerne om å oppnå en sunnere livsstil. Januar starter ofte med overfylte treningssentre, slanketips og detox-kurer. Men også på arbeidsplassen kan det være rom for en detox i 2016. Mange medarbeidere ønsker å strukturere og effektivisere arbeidsdagen. Hva med en en digital opprensing av filer og dokumenter?

Her er et par tips for en sunn, effektiv start på arbeidsåret:

1.Start året med en opprensing!
Det første du bør gjøre i 2016 er å ta tak i ditt dokumentbehandlingssystem, slik at det blir lettere å finne frem i dokumentjungelen på arbeidsplassen. Å lete etter digitale dokumenter tar tid, og er et kjent problem for de fleste bedrifter og medarbeidere. Mange bedrifter behandler store megder pairbasert og elektronisk informasjon hver dag og de opplever at mye tid går tapt med ineffektive prosesser. Å begynne det nye året med å implementere en dokumentløsning som hjelper deg og dine medarbeidere med å finne alle typer data raskt, og samle datalagre, applikasjoner og databaser, er et smart og nyttig nyttårsforsett.

2. Sett deg mål om å bli enda mer konkurransedyktig!
For å være konkurransedyktig er det viktig å effektivisere bedriftens interne og eksterne arbeidsprosesser gjennom å digitalisere arbeidsprosessene. Forestill deg en dokumentløsning hvor du kan søke etter dine dokumenter, på samme måte som du søker etter informasjon på Google. Du kan gjøre det hvor som helst, og på hvilken som helst applikasjon. Enklere og mer effektivt blir det ikke, og vi i Konica Minolta kan hjelpe deg med å nå dette målet.

Ta kontakt med Konica Minolta hvis du ønsker deg en frisk start på 2016!