Telehjelpen

Slår Telia tilbake i bedriftsmarkedet?

Blogginnlegg   •   nov 01, 2016 15:52 CET

På mandag presenterte Nkom ekomstatistikken for 1.halvår 2016. Der fremkom det at Telia for første gang er vippet ned fra 2.plassen i bedriftsmarkedet. Utfordreren Phonero har vokst jevnt og trutt de siste årene, og nå fikk de den første «skalpen» ved å ta 2.plassen i bedriftsmarkedet fra Telia. Men marginen er liten. I 1.halvår 2016 var Phonero sin markedsandel av omsetningen på 13,4%, mens Telia følger tett bak med 13,2%.

Så hvor lenge får Phonero holde på denne posisjonen? Vil Telia tillate at de er nummer 3 i det norske bedriftsmarkedet eller vil de slå tilbake?

I dag fremstår Telia sine abonnement tilnærmet som en kopi av Telenor. Og alle vet jo at man ikke vinner ved å være en kopi. Samtidig har Telenor en betydelig sterke posisjon og distribusjon i bedriftsmarkedet. Telia må derfor gjøre noe for å skille seg ut.

Telehjelpen har fått flere indikasjoner på at Telia jobber med noen spennende nyheter innenfor bedriftsmarkedet. Om dette er helt nye abonnement med en annen struktur enn vi kjenner i dag, om det er en kopi av Telia Sverige sin tjenesten hvor man kan bestille sin personlig teknikker eller andre nyheter vet vi ikke.

Vi håper uansatt at Telia gjør noe med sin satsning på bedriftsmarkedet slik at vi kan oppleve sterkere konkurranse, og mer rettferdige produkter og priser.

P.S Vårt stalltips er at Telia lanserer personlig teknikker for bedriftsmarkedet. Les mer om tjenesten til Telia Sverige her.