TicketMobile

Slik skaper du en Viral HIT

Blogginnlegg   •   mar 16, 2015 10:09 CET

Tør du å bruke virale kampanjer i din markedsføring? Her gir vi deg som arrangør 3 inspirerende eksempler, på hvordan du kan skape suksess gjennom din virale kampanje.

1) Gi mottakeren din noe eksklusivt som andre også gjerne vil ha.
Det handler om å finne noe unikt og overraskende som folk liker. Blendtec, et kjøkkenutstyrsmerke, gjorde dette veldig bra! De fikk rundt 200 millioner visninger i sosiale medier, som førte til 700% økning i salget. På grunn av at de tenkte kreativt så klarte de dette. Konseptet var enkelt: I sin reklamekampanje knuser de alle mulige ting i en blender. «Will it blend» kalte de kampanjen. Se denne filmen nedenfor:

2) Bruk triggere!
Det vil si det som av en eller annen grunn får deg til å tenke på et produkt, og dermed enten kjøper, snakker om, deler eller bruker produktet. Et godt eksempel på dette er «GEICO Hump Day Camel Commercial». Dette er en reklame som gikk ”rett hjem” i USA og fikk mennesker til å tenke på GEICO hver eneste onsdag. Reklamen ble med det den mest delte reklamen i 2013 i USA.

Som et siste råd og tips: Det som skaper følelser hos mennesker skaperengasjement.Når mennesker brenner for noe, så deler de det. «We care, we share».
Håper dette gav noen tips og innspill til dere arrangører og bedrifter der ute.
Ønsker du råd eller tips til hvordan du kan skape oppmerksomhet rundt ditt arrangement eller billettsalg så kontakt oss gjerne.