Black Cat Kaffe og Tehus AS

Te og forkjølelse

Blogginnlegg   •   jan 26, 2016 15:24 CET

Nå står 2016 på trappene og vi har mange spennende prosjekter i gjære. Men før vi i det hele tatt fikk startet, ble vi tatt av bølgen. Vi vet den kommer på denne tiden - og er man heldig unngår man den; den årlige forkjølelsen.

Hvis du er uheldig som flere av oss her på huset, så ligger du kanskje under dyna med rennende nese og kaldsvetter. Venter på at smertestillende skal sette inn i håp om at du ikke smitter barna eller samboeren.

Vi skulle gjerne fulgt opp med en mirakelkur i dette avsnittet, men den gang ei. Esset vi derimot har i ermet er peppermyntete og grønn te med sitron. Lindrer sår hals og vond hoste. Det føles godt med en varm kopp i en forkjøla kropp, synes vi hvertfall.

Peppermynte er oppkvikende, forfriskende og rensende, mens grønn te er proppful med antioksidanter. Sitronen sper på med sårt trengte (hvertfall for mange av oss) C-vitaminer. I tillegg hjelper sitronen kroppen med å ta opp 10 ganger så mye av antioksidantene i den grønne teen. Les mer om grønn te med sitron her.

Så - i ren og kjær lagånd for alle dere andre der ute som ble tatt av årets første forkjølelsesbølge så har vi snille priser på peppermyntete i pyramideposer og grønn sitronte i løsvekt.

God bedring til de av dere som skulle trenge det!

GRØNN SITRON TE, LØSVEKT
En japansk grønn Sencha, tilsatt friske eplebiter, appelsin, sitronskall og blomster gir en fruktig og blomstrende te. Den er ytterligere frisket opp med naturlig sitron. En te for friskusen.

PEPPERMYNTE TE, PYRAMIDE
En urtedrikk av peppermynteblader. Kraftig smak og fargen er grønn i koppen. Bruk den med sitron og honning ved forkjølelse.

I tillegg har vi samme tilbud på følgende teer om du skulle ønske å supplere:

ROOIBUSH BLÅBÆR, LØSVEKT
En Sør-Afrikansk Rooibush tilsatt tørkede blåbær og blåbæraroma. Blå kornblomster gjør dette til en vakker drikk. Inneholder mineraler og antioksidanter fra både Rooibush-busken og blåbærene.

CHAI, LØSVEKT
Chai betyr te i Østen. I Norge forbinder vi chai med en krydret te, og dette er en indisk Assam-te som er blandet med kardemommefrø, kanelbiter, ingefær, ginseng og nellik. Et snev av Rooibush er også tilsatt. Resultatet er en eksklusiv krydderte som varmer.

FRUKTHAVE, LØSVEKT
En klassisk fruktte med sommerens jordbær, bringebær, eplebiter, hibiscus, nyper og aroma av skogsbær. Med toner av rabarbra.

FRUKTHAVE, PYRAMIDE