Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Er papiret en utdøende rase?

Blogginnlegg   •   des 04, 2015 10:40 CET

Papiret lever faktisk i beste velgående, spesielt i disse juletider!

I årevis har vi sett en utvikling hvor det pushes mot papirfrie kontorer og mindre printing generelt. Bedrifter ønsker å unngå sløsing av papir, og dermed spare både kostnader og miljøet. Konica Minolta har utviklet teknologier som støtter denne utviklingen. "Følg-meg"-utskrift, for eksempel, hindrer at det unødvendig skrives ut dokumenter som ikke blir hentet.

Men dagens forbrukere og bedrifter ønsker print også!
Og i førjulstiden produseres det trykksaker som aldri før. Det er nemlig nå kunder, samarbeidspartnere, venner og familie skal motta den årlige julehilsen fra oss. For hva er vel mer hyggelig en et julekort på pent papir, et håndskrevet budskap, et bilde eller julemotiv og på toppen av det hele en konvolutt med frimerke? Trykksaker er fremdeles en viktig kommunikasjonskanal, og har som regel en mer emosjonell verdi for mottaker enn digitale budskap.

I artikkelen "Print isn`t Dead - Today`s digital workforce wants paper, too" hevder director of product marketing i Konica Minolta Business Solutions USA, Inc, Dino Pagliarello, at folk flest tilegner seg informasjon bedre og raskere på papir vs skjerm. Altså nok et godt argument for å printe julekortene dine; mottaker legger bedre merke til det du ønsker å formidle, og det skiller seg ut fra den digitale støyen vi av og til opplever.

Så print og send julekortene dine med god samvittighet, og vit at mottaker blir varm om hjertet!

Så en liten julegave fra oss:
VI PRINTER UT 100 JULEKORT PÅ HØYGLANSET PAPIR FOR DEG*.
Skriv JULEKORT i kommentarfeltet her: https://www.facebook.com/KonicaMinolta.Norge?ref=hl og du er med i trekningen førstkommende mandag!

*Gjelder kun printing av julekort, ikke design.