BMW Motorrad presenterer seks nye motorsykler på EICMA

BMW Motorrad presenterer seks nye motorsykler på EICMA

På den store motorsykkelmessen EICMA i Milano, presenterer BMW Motorrad en rekke nyheter: Nye R 1250 R, R1250 RS og R 1250 GS Adventyre, den nye Adventure-modellen F 850 GS, fartsfantomet S 1000 RR, samt den nye scooteren C 400 GT.

Nye BMW R 1250 R, BMW R 1250 RS og BMW R 1250 GS Adventure

I årtier har boxermotoren i BMW Motorrad’s R-, RS- og GS Adventure-modeller vært en garanti for kraftfull og pålitelig kjøring, på såvel landevei og langturer som på bane. I over 25 år har de fireylindrede motorene med den særegne boxer-teknikken sørget for best mulig ytelse, dreiemoment og effektivitet. Med nye BMW R 1250 R, R 1250 RS og R 1250 GS Adventure lanserer BMW Motorrad nå nye Roadster-, Sports Touring- og Adventure-modeller der boxermotoren har blitt videreutviklet med BMW’s ShiftCam-teknikk for mer krefter, mindre utslipp og forbruk og smidigere kjøring.

Les mer om de nye BMW R 1250-modellene her (eng).

Nye BMW F 850 GS Adventure – forsterket kraftpakke i den mellomstore Adventure-klassen

BMW Mottorads F-serie er motorsykler for opplevelse- og endurokjøring i premiumsegmentet. Med nye F 850 GS Adventure utvides utvalget i dette segmentet med en Adventure-modell som kombinserer smidighet og touring-egenskaper med forbedre offroad-egenskaper.

Les mer om nye BMW F 850 GS Adventure her (eng).

Nye BMW S 1000 RR – tredje generasjon fartsfantom

Supersportmotorsykkelen som først ble lansert i 2009 kommer nå i tredje generasjon. Raskere, lettere og bedre enn noen gang. Den banebrytede modellenen har fått et helt nytt fjæringssystem og helt ny motor som yter 207 hk (+ 8 hk). Samtidig er vekten senket til 197 kg (- 10 kg). Med M-pakken, senkes vekten til 193,5 kg, blandt annet gjennom bruk av karbonfelger og et lettvektsbatteri.

Les mer om nye BMW S 1000 RR her (eng).

Nye BMW C 400 GT – en Gran Turismo-scooter i mellomklassen

BMW Motorrad satte en ny standard for urban mobilitet når man i 2011 introduserte premium-modellene C 600 Sport og C 650 GT i mellomklassen til scooterne. Nå introduseres en ny Gran Turismo variant.

Les mer om nye BMW C 400 GT her (eng).

Priser og lansering

Modell: Pris: Lansering:
F 850 GS Adventure Fra 150.700,- Februar 2019
R 1250 GS Adventure Fra 232.000,- Februar 2019
R 1250 R Fra 189.200,- Februar 2019
R 1250 RS Fra 198.000,- Mars 2019
S 1000 RR Fra 262.300,- Vår/sommer 2019
C 400 GT Ingen bekreftet pris pt Vår 2019

Prisene er basert på 2018-avgifter. Alle de nye modellene leveres med 5-års garanti.