MINI lader opp: Den første elektriske MINI-en kan nå forhåndsreserveres i Norge

MINI lader opp: Den første elektriske MINI-en kan nå forhåndsreserveres i Norge

MINI gjorde sin helelektriske entré med konseptbilen «MINI Electric Concept» på den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt høsten 2017. Nå lader MINI opp til produksjonsstarten av den endelige modellen, og de norske kundene er blant de første som nå kan forhåndsreservere sin første helelektriske MINI.

Elektrifiseringen av MINI startet for alvor i 2017. Før konseptbilen av MINI's første helelektriske bil ble vist på høsten, ble MINI Countryman lansert som ladbar hybrid tidlig på året. Med et smart firehjulsdriftsystem og romslig interiør ble bilen fort populær i det norske markedet. I 2018 utgjorde den ladbare hybriden over 67 prosent av MINI-salget i Norge.

Nå har tiden kommet for det neste kapittelet i MINI's elektriske historie.

Helt nye MINI Cooper SE
I november 2019 starter serieproduksjonen av den første helelektriske modellen på MINI-fabrikken i Oxford i England. Den nye modellen har fått navnet MINI Cooper SE, og prototypen går nå gjennom de siste testprogrammene før produksjonen starter.

Helt nye MINI Cooper SE har den klassiske designen til MINI's 3-dørs versjon. Utviklet for en urban livsstil med et utslippsfritt fotavtrykk, byr den elektriske MINI-en på en helt ny opplevelse av den legendariske go-kart-følelsen som MINI er kjent for.

Slik sikrer man seg MINI's første helelektriske modell
Norske kunder kan nå, som blant de første i verden, forhåndsreservere sin første helelektriske MINI mot et depositum på 10 000 kroner. (Beløpet blir senere trukket fra salgsprisen, eller tilbakebetalt dersom kunden ikke ønsker å gjennomføre handelen.)

Forhåndsreservasjonen gjøres enkelt på MINI's hjemmesider: https://www.mini.no/modeller/mini-electric/forhandsreserver/

Alle MINI-forhandlerne i Norge er naturligvis tilgjengelige for kunder som ønsker litt ekstra hjelp.

En ny æra for MINI
Lanseringen av den første helelektriske MINI-en er et viktig steg for utviklingen av MINI i de nordiske landene.

– Folk endrer seg, og det samme gjør vi. Det siste året har vi gjort det betydelig enklere å velge MINI-en som passer våre kunder best, ved å spisse modellutvalget med kun bensin-, ladbar hybrid-, og snart også en helektrisk MINI-modell. Vi ønsker å gi våre kunder unike MINI-opplevelser, uansett hvor de treffer oss. Derfor får også alle våre forhandlere nå en betydelig oppgradering med skandinavisk design i fokus, sier Anders Brocknäs, ansvarlig for MINI i de nordiske landene.

Mer informasjon om MINI Cooper SE blir tilgjengelig når det åpnes for endelig bestilling, før produksjonstarten i november.