Nyheter fra BMW Motorrad: Nå kan du lease tohjulsdrømmen

Nyheter fra BMW Motorrad: Nå kan du lease tohjulsdrømmen

BMW Financial Services Norge har over 20 000 BMW-er og MINI-er i sin finansieringsportefølje. Nå utvides tjenesten med mulighet for leasing av BMW Motorrad-motorsykler.

– Leasing av motorsykkel har ikke vært utbredt her til lands, men vi forventer at dette markedet vil vokse i årene som kommer. Det vil vi legge til rette for allerede nå, sier administrerende direktør Ariane Struyf i BMW Financial Services Norge.

I samarbeid med de ni BMW Motorrad-forhandlerne rundt i landet, har BMW Financial Services Norge nå en nasjonal leasingkampanje på flere modeller. Kampanjen ble først kommunisert til publikum på MC-messen 2019 i slutten av mars, og de første leasede motorsyklene har allerede fått asfalt under hjulene.

– Motorsykkel er et lidenskapsprodukt, og interessen for leasing merkes allerede godt hos våre forhandlere. Med en lavere inngangspris og et mindre månedlig beløp, tiltrekker vi oss nye kunder og gir våre eksisterende kunder et nytt alternativ for finansering av deres neste motorsykkel, sier Struyf videre.

Leasingkampanje på populære modeller
I første omgang gjelder kampanjen modeller som allerede er populære i Norge – spesielt F 750 GS og F 850 GS.

Basert på 36 måneders bindingstid og 30 000 km kjørelengde, som er godt innenfor normal kjørelengde for de fleste, er dette noen av de aktuelle leasingtilbudene:

Motorsykkel: F 750 GS F 850 GS F 850 GS Adventure G 310 GS G 310 R
Frapris pr. måned: 1 650,- 1 995,- 2 095,- 950,- 795,-
Startleie/etableringsgebyr: 25 888,- 25 488,- 25 488,- 15 488,- 15 488,-
Totalpris: 84 888,- 97 308,- 100 908,- 49 688,- 44 108,-

Store forventninger til 2019
BMW Motorrad leverte et meget sterkt år med 862 registrerte motorsykler i 2018. Det betyr en økning på nærmere ti prosent sammenlignet med 2017. BMW Motorrad ble det mest registrerte motorsykkel-merket blant de tunge MC-ene i Norge, med en markedsandel på over 23 prosent i dette segmentet.

Med ni nye modeller, R 1250 GS, R 1250 GSA, R 1250 RT, R 1250 R, R 1250 RS, F 850 GSA, C 400 X, C 400 GT og S 1000 RR, og full trykk på kjernemodellene F 750 GS og F 850 GS, forventes 2019 å bli et nytt rekordår for BMW Motorrad i Norge – ikke minst med tanke på et finansieringstilbud som få andre foreløpig har satt i system.