Laugen fra Dagens Næringsliv til BN Bank

Trondheim, 21.01.2015. Stig Tore Laugen blir ny informasjonssjef i BN Bank. Den prisbelønte Dagens Næringslivs-journalisten skal bidra til å løfte frem og synliggjøre banken som har store planer om vekst fremover.

Stig Tore Laugen kommer fra stilling som journalist i finansredaksjonen i Dagens Næringsliv. Han har blant annet dekket finansbransjen og har svært god kunnskap om sektoren han nå blir en del av.

- BN Bank har en klar og tydelig profil som utfordrer i et marked hvor de fleste andre fremstår som ganske like. Jeg har latt meg fascinere av effektiviteten og enkelheten som preger BN Bank, og gleder meg til å bidra til å gjøre banken mer synlig og mer kjent, sier Laugen.

BN Bank opplever for tiden stor pågang fra nye kunder. Banken kan tilby en av markedets laveste lånerenter og et attraktivt konsept som gir kunder like muligheter uavhengig av alder, yrke og utdanning. Direktør for personmarked og kommunikasjon Eli Ystad, sier BN Bank har høye ambisjoner for videre vekst, og mener Laugen vil tilføre banken mye.

- Vårt bankkonsept passer svært godt for mange flere enn de som allerede er kunder i dag. Laugen skal være med å gjøre banken kjent, også i den målgruppen han kjenner godt fra sin forrige jobb. BN Bank har høye ambisjoner for videre vekst og vi er glade for å få enda en svært dyktig og velkvalifisert medarbeider om bord, sier Ystad.

Laugen, som kommer fra Røra i Inderøy og nå bor på Frosta, har i 18 år jobbet innen media, som journalist, redaksjonssjef og redaktør. I Dagens Næringsliv dekker han Midt-Norge, har nasjonalt ansvar for oppdretts- og fiskerinæringen, samt dagligvarebransjen. Sammen med tre kollegaer vant han i 2013 den prestisjefylte SKUP-prisen, dette for avsløringen av et stort kriminelt, dopingnettverk. Videre har Laugen fått diplom og hederlig omtale i forbindelse med Den trønderske journalistprisen, for en artikkelserie om dommere som bryter loven, samt. Rotarys høythengende utmerkelse Paul Harris Fellow, for sannhetssøkende og kritisk journalistikk.

38-åringen har tidligere vært journalist i VG, NTB, med base Oslo, samt redaktør, redaksjonssjef og journalist i flere lokalaviser (Levanger-Avisa, Inderøyningen, Innherreds Folkeblad og Verdalingen).

Laugen starter i BN Bank innen 1. mars.

• Økonomi, finans

• ansatte
  • nyansettelse
  • dagens næringsliv