Ingeniørkunst med tidsbesparende funksjoner fra Bosch, hjelper deg med å lykkes på kjøkkenet.

Aldri før har vi nordmenn vært så matlagingsinteresserte som vi er nå. TV-guiden er full av ulike typer matlagingspro- grammer, og det vrimler av bloggere og matentusiaster. Én av mange trender er at nordmenn vil ha kortreist mat, og for mange blir det stadig viktigere å kunne plukke frukt og grønnsaker fra naturens spiskammers – gjerne direkte fra egen hage. Med kjærlighet til mat og interesse for teknologi har nå ingeniører fra Bosch utviklet produkter med tidsbespa- rende funksjoner som gir deg bedre forutsetninger for å lykkes på kjøkkenet – nedenfor presenteres et utvalg av disse.

Induksjonstopp fra Bosch – platetopp med smart StekeSensor-funksjon
Det å lage mat hjemme skal være hyggelig og gå raskt. Bosch sin induksjonstopp
PIL 875L24E på 80 cm er utstyrt med den smarte funksjonen StekeSensor, som bidrar til at råvarene holder riktig temperatur under hele tilberedningen. Denne funksjonen kommer for eksempel med et lydsignal når stekepannen er klar for en råvare. StekeSensor-funksjonen har fire ulike varmenivåer og 36 automatiske stekeprogrammer, og i tillegg til platetoppen på 80 cm leveres også 14 andre platetopper for innbygging med StekeSensor-funksjon.

Art. nr: PIL 875L24E
Veiledende utsalgspris: 16 990 kroner

Bosch CleanAir – en friskere ventilator uten at du må trekke rør
For at man skal trives på kjøkkenet er det viktig at luften føles ren og frisk. Flere av ventilatorene til Bosch er utstyrt med den patenterte kullfiltermodulen CleanAir, som bidrar til å rense luften. Da får du en ventilator som ifølge den svenske Energimyndigheten har et osopptak på hele 95 prosent (sammenlignet med et osopptak på gjennomsnittlig 50 prosent i vanlige kullfiltre). Kullfilteret har en samlet overflate på størrelse med 50 fotballbaner, noe som gjør ventilatoren svært energieffektiv, og plasseringen øverst på luftekanalen gjør at den i tillegg er svært stillegående. Modulen har et elegant og stilrent design, og kan plasseres på både fritthengende og veggmonterte ventilatorer.

Art. nr CleanAir module: DSZ 5230
Veiledende utsalgspris: 3 890 kroner

Den fritthengende ventilatoren DIA 09T850 styres av et digitalt display, og belysningen tennes og slukkes gradvis for å gi et behagelig lysskinn. Ventilatoren har tre hastighetsni- våer og ett intensivmodus, noe som gir deg større fleksibilitet på kjøkkenet. I tillegg har den automatisk ettergang i opptil ni minutter.

Art. nr fläkt: DIA 09T850
Veiledende utsalgspris: 14 790 kroner

Kjøkkenmaskinen MUM 5 Red Diamond fra Bosch – en kraftig allroundmaskin
En kjøkkenmaskin får man glede av hele tiden, og kan for eksempel brukes til å mose eller rive poteter og andre rotfrukter, blande smoothies, presse juice eller lage pannekakerøre. Den nye allroundmaskinen i fargen Red Diamond fra Bosch lyser opp på kjøkkenet, og med sin kraftige ytelse på 900 watt og mange praktiske funksjoner hanskes den lett med tunge deiger og andre utfordrende oppgaver.

Art. nr: MUM 54420
Veiledende utsalgspris: 3 390 kroner

Integrert stekeovn fra Bosch – ovnen som renser seg selv
Med denne integrerte stekeovnen fra Bosch er det enkelt å holde kjøkkenet rent, og det gjør at du heller kan bruke tid på andre ting. Ovnen er utstyrt med den tidsbesparende funksjonen pyrolyse, som gjør at du aldri trenger å skrubbe den ren. Ovner fra Bosch med pyrolyse rengjør seg selv ved å varme seg opp til 480 grader, noe som brenner bort alt smuss – igjen ligger bare litt aske, som enkelt kan tørkes bort når ovnen har kjølt seg ned. Stekeovnen er utstyrt med en rekke ulike funksjoner, og det at den i tillegg har et strømforbruk som ligger hele 30 prosent under grenseverdien for energiklasse A, er heller ingen ulempe.

Art. nr: HBG 781950S
Veiledende utsalgspris: 18 190 kroner

Kombiskap fra Bosch med HydroFresh – grønnsakenes favoritt
Hvert år kaster vi nordmenn tonnevis med mat fordi kjøleskapene våre ikke klarer å holde maten frisk. Luftfuktighet er svært viktig for grønnsaker – uten det mister de sprøhet, smak, vitaminer, farge og friskhet. Grønnsaksskuffen HydroFresh holder luften fuktig og grønnsakene friske dobbelt så lenge som et vanlig kjøleskap.

Art. nr: KGN 36SB40
Veiledende utsalgspris: 17 990 kroner

Kombiskap fra Bosch med ChillerBox – spesielt tilpasset kjøtt og fisk
ChillerBox er en sone i kjøleskapet med en temperatur som er to-tre grader lavere enn den er ellers i kjøleskapet, og den passer dermed perfekt for lett bedervelige matvarer som kjøtt og fisk. En temperaturstyrt luftstrøm kjøler raskt ned matvarene og fordeler kjølingen jevnt i hele skuffen, noe som markant reduserer bakterievekst.

Art. nr: KGE 36AI40
Veiledende utsalgspris: 9 990 kroner

Funksjonene HydroFresh og ChillerBox finnes blant annet også i Bosch sin «lille sorte» – kombiskapet med NoFrost, farget glassdør og et strømforbruk som kvalifiserer til beste energiklasse A+++.

Art. nr: KGN 36SB40
Veiledende utsalgspris: 17 990 kroner

I mer enn 75 år har Bosch vært kjent for sin utvikling av brukervennlige og pålitelige hvitevarer med høy kvalitet. Tro mot grunnleggerens mål, å skape ”technology for life”, har Bosch lagt vekt på at produktene skal gjøre hverdagen enklere og gi økt livskvalitet. Jakten på kvalitet og teknisk perfeksjon gjenspeiles også i produktenes design.

Produktspekteret spenner over alt fra kjøleskap til kjøkkenmaskiner og er i salg over hele verden. Bosch har lenge vært et av de ledende merkene i Europa.

Prinsippet om å behandle mennesker og naturen med respekt har vært med fra starten av. Det reflekteres i selskapets energieffektive, ressursbevarende og bærekraftige produkter og prosesser. Bosch tilbyr kvalitet og perfekt teknologi for et bedre liv.

For mer informasjon, gå inn på www.bosch-home.no