Visste du at hjernen din også trenger næring?

I dagens samfunn snakkes det mye om hvordan man skal ta vare på kroppen sin, viktigheten av å bevege seg, hva man bør spise og hvilket kosttilskudd som anbefales for å sørge for at kroppen har de beste forutsetningene for å fungere best mulig. Sjelden snakker vi om at også hjernen vår trenger oppmerksomhet og ekstra næring. Hjernen vår krever nemlig mye. I voksen alder veier hjernen kun 2 % av din kroppsvekt, men forbruker mellom 15-25 % av din energi. Hjerner bruker til og med 20 % av all oksygen som tas inn via blodet og en stor andel av proteiner og glykose fra karbohydrater. Hjernen din påvirkes med andre ord, av hva du spiser.

30 % av hjernen din består av Lecitin.

I flere av våre viktige vitale organer, som hjernen, lever, muskler og nervesystem, finnes store mengder lecitin. Visste du f.eks. at hjernen vår består av 30 % lecitin? Lecitin består av mettede fettsyrer, umettede fettsyrer, fosfor, kolin og er et fosfolipid. Fosfolipider er en viktig byggestein i alle kroppens cellemembraner og noe hjernen din virkelig trenger. Man finner lecitin naturlig i bl.a. solsikkefrø, soyabønner, hvete, eggeplomme, fisk og avokado. En eggeplomme består f.eks. av 8-10 % lecitin. Hvis du vet at du ikke får i deg nok av disse gode råvarer, kan du prøve Bio-Lifes lecitin.

Fordeler ved bruk av Bio-Lifes Lecitin.

• Fremstilt av solsikkefrø i stedet for soyabønner, som betyr at produktet er helt uten GMO (genmodifisert mat)
  • 100 % solsikke lecitin – ingen tilsetningsstoffer
  • Lett å blande i suppe og smoothie – eller hvorfor ikke strø over yougurt eller salat.
  • Enkel forpakning

Forpakning, 400 g (gir 26 porsjoner)

Veil. pris ca 390,- NOK

Bio-Life Lecitin fås kjøpt i alle større helsekostbutikker